Diktfrossa i söndagsnatten...

Undrar om jag blivit fullständigt galen,
Galet kär,
Eller helt enkelt fullständig...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ludwig Van Beethoven to his "Immortal Beloved"

Letter 1,

Goodmorning, on July 7


My thoughts go out to you, my Immortal Beloved
I can live only wholly with you or not at all -
   Be calm my life, my all. Only by calm consideration of our existence can we achieve our purpose to live together.
Oh continue to love me, never misjudge the most faithful heart of your beloved.
   Ever thine
   Ever mine
   Ever ours

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mina tankar går till dig, min odödliga kärlek.
Jag kan bara leva med dig i min närhet eller inte alls.
   Stilla dig, mitt liv, mitt allt. Genom att begrunda vår existens når vi vårt mål att leva tillsammans.
Fortsätt älska mig. Betvivla aldrig din älskades trohet.
   För evigt din.
   För evigt min.
   För evigt vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0