Negativa jag.

Känner mig trött, utmattad och irriterad. Har dessutom haft en fruktansvärd huvudvärk och yrsel hela dagen idag!
Vill egentligen bara tycka synd om mig själv, ligga i soffan, käka godis, bli uppassad och slippa tänka på latin-glossor, tidiga uppgångar o en massa krav.
Jag säger inte att omgivningen inte ställer upp! För det gör dom... Mer än någonsin. Linus e min stora räddning nu. Den jag lutar mig mot i alla lägen, den som lagar mat, städar, tvättar o gör allt för mig utan att klaga ett dugg! Mina vänner säger att dom förstår när jag inte orkar träffa dom och skolan tycker att jag bara ska gå dit så pass mycket som jag vill... Ändå finns skuldkänslorna där, såklart! Man vill vara som vanligt. Man vill klara av allt och inte behöva bli "särbehandlad"...

Nu är de dax att drömma sig bort en stund. Koppla bort skuldkänslorna o ångesten över alla krav.
De e dax för Bonde söker fru och sedan efterlyst på tv, för att uppskatta att mitt liv varken ser ut som i bonde söker fru eller efterlyst =) De e ju faktiskt bra. Det gäller bara att uppskatta allt det fina, men ibland är det allt för lätt att fokusera på det negativa...



BÖNDERNA

För det första så tror jag (precis som dom sa på RIX morgon zoo) att det inte är Roger som vill ha någon tjej egentligen, utan faktiskt hans föräldrar som tycker att det minsann får vara dax nu! Se bara på hur han kramar sina tjejer. Som att dom hade någon smittsam sjukdom eller något! Tafatt som få - inte sexigt!
Jag tycker dessutom att Tilde är präktig o lite för "perfekt". Och jag blir lika nervös varje gång hon går barfota brevid sina hästar som hoppar fram o tillbaka... Eftersom jag oxå varit hästtjej så vet jag mycket väl hur JÄVLA ont det gör att bli trampad av en häst (o då snackar vi med skor!) - Ge tjejen ett par dojjor för FAN!
Per-Jörgen är enligt mig en riktig fjant. Han bara fnissar o e oxå tafatt som fan. Att han dessutom kallas snygg-bonde är helt o hållet oförståligt. Nä, den enda som verkar nåt så när normal e ju Janne! Heja honom! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0