is-blärk!

Vad hände me de svalknade, goda, onyttiga iste-erna? (stavning?)

Var i stan med Maria och Rasmus o efter en pytte-runda så var vi redo för en fika!
Latte åt vellingebruttan, latte+mudcake åt tjockis-brossan o en svalkande is-te åt mig...
Kom fram till kassan, beställde, men fick då frågan jag inte alls va inställd på.
VILKEN? den stressade tjejen i kassan verkad lite irriterad.
Vilken vadå? Iste?  svarde jag... "Den vanliga, såklart"
"Vi har inte den vanliga, vi gör våra egna nu" svarade tjejen denna gången ännu mer irriterad.
"Öööe, jaha! Då tar jag väl.. hmmm (Såg bak i kön hur folk stod och trampade irriterat) Den eeeh... De gröna. Passion"
Efter att jag betalat (som jag nästan glömde att göra efter allt klydd) stod jag där me en esspressomugg fylld med vatten och is, några skivor citron, en stjärnfrukt eller carambola som det egentligen heter (som iofs lyfte upplevelsen) och en liten påse med te... Och det smakade precis så som det såg ut. HEMSKT!

Jag som var ute efter en onyttig, men dock så god te-upplevelse fick istället en, antagligen rätt så nyttig, men äcklig sådan.

Nu blir de off till möllan för att träffa jessie med flera... Hoppas dom inte ändrat på ölen. För jag vill ha DEN VANLIGA!

over n out!

Kommentarer
Postat av: hemvändande kusinen i London <3

JAG DÖR Kuss. Fy fan vad jag skrattade!



Du är bäst. Så enkelt är det. För varje jävla grej du skriver, blir du lite vassare. Så jävla klockrent! :D



Jag vill också ha det VANLIGA, LAGOM ONYTTIGA, SÖTA is-teet när jag kommer hem! Låt oss demonstrera!



Ses om tre (Ironiskt nog skrev jag först fel och skrev "te" dagar. Var bara tvungen att kommentera det! hahaha)



Pussssss!!! <3

2009-07-07 @ 18:29:57
Postat av: Malin

Men fy vilken hemsk upplevelse =)

Iste ska ju vara sött och lite sliskigt och väldans svalkande.

2009-07-08 @ 13:43:29
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0