Min kära gamla vän Ångest...

Har haft ont i magen de senaste dagarna,
En obehagskänsla har trängt sig på... En känsla över att de e min gamla vän Ångest som velat komma på besök.
O smärtan är som värst idag...

Jag förstår inte hur denna student-hysteri kan gå över i något jobbigt.
För jag verkligen älskar studenterna och allt som hör till...
Dom glada ungdommarna i fina klänningar eller kostymer som går runt i stan, blåser i sina visselpipor och galer förtjust till varenda bil som tutar... väldigt o-svenskt. o väldigt fint och mycket mysigt, tycker jag!

Det är väl inte själva studenten som ger mig ångest, egentligen...
Inte idag iaf.
Allt omkring som, som vanligt, jag orsakt sätter käppar i hjulet för glädjen i allt de fina.

Om någon bara hade förstått hur stort de här är.
Vilken fruktansvärd känsla det är.
Hur extremt jobbigt o känsligt detta är för mig, hade det kanske, kanske, varit lättare...
Jag kan ju inte kräva detta av någon. De förstår jag.

O kanske borde jag tänka om. Tänka på sättet ni säger de... "skit samma, lev för stunden, ha kul" eller "ingen bryr sig"
O de sistnämnda är troligen och förhoppningsvis sant.
Det är ingen som bryr sig längre...
Förutom en! - JAG!


Känslor o tankar kan man inte styra över.
Däremot handlingar.
Så jag får gå dit.
För att jag måste.
För att övervinna rädslan o sen komma tillbaka och förhoppningsvis säga o tycka att de inte var så farligt!
För att livet e en bitch. o då e de bara att vara exakt lika jävlig tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Elin

De fixar du gumman bamsekrama

2009-06-04 @ 15:06:22
URL: http://lektras.blogg.se/
Postat av: Ingen rolig, bara din gamla Kuss :)

Jo, en enda person förstår din ångest! Och det är den person på denna jord som alltid kommer ha snäppet knäppare nojor. :) Kom ihåg det vi snackade om idag! Om man kan bryta ihop över en knapp och sy ihop sin kappa när man har den på sig, då förstår man utan tvekan din studentångest.



MEN, Kuss, den enda som DÖMER dej är nog du. (Och möjligtvis våra störiga föräldrar. Men det är bara att vänja sig. Även om Bill tror att jag är en ängel, så kan jag lova att Chrille inte tycker det för fem öre. haha. Så vi får väl byta päron! Eller bara slå dövörat till! Haha, vadå nördigt.)



Tänk på detta: Du har mig, du har Linjen och du har Bögbogården! Oss slipper du aldrig! (I alla fall har du mig och Linjen, för fogden kommer väl snart och snor Bögbogården från oss. hahaha. SMS:a fogden!)



Det här inlägget flippar sakta men säkert ur. Hoppsan. Jag ville i alla fall bara påminna dej om att du aldrig är ensam och att du alltid har oss, mig och Linjen (och fogden)! Fast det visste du väl redan, så lönt inlägg. :D



Ja ja, kan inte hjälpa att jag inte skriver lika SAMLAT och fint som mina kollegor i London som ALDRIG är drogpåverkade på lektionerna. :D



Massa kärlek till Malmös Mesta Marilyn!!! <3



/Från hon som HAR "taken the student" (i en MÄNGD olika betydelser) och inte är ett dugg lyckligare för det!

2009-06-05 @ 01:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0