Fars dag?

Vi i vår familj har alltid varit dåliga på att fira fars- (och mors för den delen) dag.
Det har jag inte för än nu när jag blivit lite äldre förstått då kompisarna runt omkring en får värsta paniken över present-köpande, kakbakande och förbredelser till farsan på hans dag...

Jag tänkte kanske skicka ett sms till min pappa. O han för den delen tycker nog det är totalt onödigt... Jag snackade ju med honom igår, o dessutom fyller han ju år på tisdag, o då är han tvungen att bjuda på mat för att hans "jobbiga ungar" faktiskt VILL fira honom!

Lite otur (eller tur, om man lyssnar på pappa) har mina föräldrar haft. Pappa fyller år den 10/11 och lyckats nästan alltid krocka med fars dag. Mamma däremot krockar varje år. Hon fyller år på juldagen (den 25/12 vill säga) o med skilda föräldrar o därmed julafton 23 och 24de varje år hamnar mammas födelsedag lite i utkanten... Inte med meningen. Men de bara blir så... Man har slut på ideér (och speciellt pengar) o ger nåt kombinerat julklapp-o-födelsedags-present-aktigt. Tråkigt. Och ofta får man dåligt samvete. Men de e ju som sagt inte meningen, o kanske får vi sykon snart slå ihop båra kloka (?) hjärnor o komma på något storartat =)

Pappa får iaf fin present i år! (så slipper man ha dåligt samvete över att inte brytt sig om fars dag, även om han som sagt inte bryr sig)
Jag, Linus, Maria, Rasmus och Victor har lagt ihop o köpt finfina rod stewart-biljetter som ska spela i malmö nästa sommar. De tror jag, med stor säkerhet, han kommer uppskatta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0