Lägenhetsbry

Hur i helvete ska vi klara detta?
När jag och Linus nu äntligen (okej, 2 månader sen, men dock) hittat en lägenhet så får vi reda på att jag är på smällen och att inom en kort tid så måste vi har ännu mer plats...

En 3a letar vi. En okej sådan. På ett område man inte behöver vara livrädd att gå utanför dörren efter mörkret faller på (alltså efter typ 15 på vintern)
Vi vill inte heller bo på första vånigen. För även om det är delade meningar om hur bra eller dåligt det är så är detta något vi bestämmt oss att vi INTE vill.
Vi har hittat en del köpes-lägenheter genom hemnet till överkommliga priser. Problemet är då insatsen och topplånet, avgifter och räntor (okej, räntorna e väl de sista man borde klaga på i detta skedet) men jag fattar inte!

Jag förstår inte hur vi ska kunna få ihop runt 80 000 på bara några månader utöver besparingarna vi har nu. För det är ungefär vad vi behöver ha. Jag förstår inte heller hur man ska räkna på avgifter och amorteringar om man har rörliga räntor och allt vad det heter.
Inte har jag heller ett fast jobb (men däremot förhoppnignsvis en väldigt snäll pappa som vill gå i borgen för mig) och inte någon vidare inkomst. Det kommer jag ju inte heller ha i ett par år framöver då jag först ska vara mammaledig och sedan lyckas få ett jobb... men de löser väl sig? Både pappa och timbuktu säger ju det, och dessa är några som jag har för vana att allt för ofta lyssna på...

De löser sig. De gör det alltid. Det kommer fixa sig till slut.
Så e de. Det kommer det göra. Det kommer ordna sig fint för vår lilla familj till slut, men just idag känns de tufft och struligt... Så har någon förslag eller tips så e ni hjärtligt välkomna med dom =)


Kommentarer
Postat av: Sophia

Grattis till bebis!! Va roligt för er =)

2009-10-07 @ 20:37:17
URL: http://BaraSophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0