1st Sminkad Fritte!

Jag älskar smink. jag älskar hår. Jag älskar skönhet o mode, kläder o skor... På de sättet e jag en riktig girly-girl!

När mina småsystrar va yngre ville dom jämt titta när jag sminkade mig (iom att jag då gjorde de snyggt o noggrant - inte som nu när man klumpar ihop fransarna me lite mascara o drar ett snabbt sträck me borsten för att få lite rosiga kinder..)
Jag fick även ofta äran att få sminka dom. Att dutta o måla o fixa. spraya hår o sätta upp. Alltid va de lika kul.. tyckte nog både jag o dom... -eller iaf jag!!
Nu har dom små växt upp. Blivit hela 19 o 16 år gamla. Nu kan dom sminka sig själv, fixa sina hår. Dessutom har jag blivit mamma o har inte haft samma tid att försöka tvinga dom att få fixa till dom när dom ska ut på galej! Därför blev jag både rätt paff och en smula nervös när Frida i förra veckan utbrast "Kan du sminka mig, fanny?"... "Ööe, okej, fast jag har ju inte gjort de på länge, så vet inte alls om jag kan" svarade jag.

Resultatet blev iaf hur bra som helst!
Frida (eller Fritte som vi kallar henne -bara för att hon hatar de!) e så himla naturligt söt o har ögonfransar som dom flesta kunnat döda för, men med hjälp av lite make o en storasyster blir hon ju bedårande!





-Sminket done! Nu ska bara håret fixas o tröjan bytas (En sliten gammal coca-cola-tröja e kanske inte de första en 16åring väljer som partaj-outfit.. eller?! -Vad vet jag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0