AJ!

Ingen fika blev de. Precis innan jag skulle knata ner till Jenny pajjade ryggen. Jag stod o hällde upp vatten på en termos, lutade mig över diskbänken o "KABOM" (nästan, iaf) så sträckte jag ryggen. Skrek rätt ut gjorde jag. Kunde inte röra mig. Inte andas. smärta. Fruktansvärd smärta. Ella blev rädd av mitt plötsliga skrik. Linus fick vagga. Jag grät. Fy fan vad jag grät. Stod lutad över bänken o grät. "Kan inte andas, kan inte" snyftade jag o hyperventilerade.

Fick lagt mig ner. Messade Jenny. Förklarade situtionen.
Nu kan jag iaf sitta. Ryggen värker. Känner mig som en 103årig tant (även om jag inte vet hur dom känner sig) E rädd att det gick sönder något inne i min kropp. En lugna. En njure... mitt stenhjärta, kanske? Skämt o sido, de gjorde förbannat ont. Gör de fortfarande. E stel som en pinne. Vågar inte ta upp Ella själv, Så Linus får fixa. Linus har förresten, på tal om något helt annat sålt sin helvetes-golf. The golf from the helvete! Killen som köper den skulle bara hämta nån kompis så dom fick hem skroten. Pengar skulle han oxå hämta, så affären e inte helt klar. Men snart. Förhoppningsvis. Hoppas han inte ångrar sig, bara.

Ska ätas rester här idag. Kanske redan nu till lunch. Gårdagens söndags-lyx-middag bestod av Grillat kött, grillspett, en sallad på haricot verts, sockerärtor, pinjenötter, fetaost, coctailtomater o ruccola. Stekt halloumi, majskolvar, bea-sås o creme fraiches "franska örter". Låter de gott? De va de. Så in i helvete! Men de blev en massa över, så de ska som sagt ätas idag... Nu, kanske?

Kommentarer
Postat av: mariaohlin

riskudden jag sydde. värm den dos minutos...och sen lägg den där det gör ont, eller till och med...lägg dig på den. är det ryggskott behöver du hålla dig varm snäckis. jag kan i alla fall glädja dig med att när pappa får det, så är det skönaste han vet att köra/ åka bil. det bådar väl gott inför oslo- resan. annars bara vila vila VILA !



tack för middagen igår, btw ! <3

2010-08-02 @ 18:48:13
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0