Namn!

Min vän Madde går i väntans tider. I väntans tider på nummer 2, till o med! Hon har en liten Wincent på 1½ år o i december väntas nästa lilla pökj komma. Madde bad på sin blogg om namnförslag. O då börjar man ju tänka. Pojknamn.. e de inte MYCKET svårare än flicknamn?

Om jag skulle fått välja hade jag haft MÅNGA fler namn till Ella. De finns ju så många vackra! Hon skulle hetat något i stil med:

"Ella Maria Ella-Maria Evy Molly Enya Maya Tora Liv Meya Tuva Lo Nora Livia Julia Moa Thea Lilly Stella Lova Tyra Vera Freya Tilda Ronja Elise Hedvig Tilde Hedda Luella Julie Hilda Samevall"

Linus tyckte de va några namn för mycket så vi kortade ner de en smula. Ella Maria Evy Samevall heter hon ju nu. O jag får väl nöja mig. Till nästa gång. Men om de blir en tös har jag iaf många förslag. Förslag som antagligen Linus HATAR! (som t.ex. Hedda. Han tycker till o me "Gädda" e finare säger han... Eller som Nora & Tora -"De rimmar ju på Hora" utbrister han förskräckt!) Ne. De blir helt enkelt att vänta med nummer 2. Vänta med ännu en fajt om namn. Men de e mysigt o kul... e de inte?

Fina pojknamn i tanke? Kom gärna me förslag så överför jag dom till Maddo direkt. Eller så skriver ni dom till henne. I hennes blogg. Så kan ni oxå göra!




-Familjen annorlunda!


Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Hehe.. Jag har redan bestämt namn på nr 2 och det ska bli en pojk. Så det så

2010-08-03 @ 18:23:26
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Mia

Vi får nog helt enkelt vara spända och vänta och se om våra små hjärtan mirakulöst blir helt nya små bebisar efter 4månadersdagen! Ska minsann bli spännande!



Det är bara bra med oss, galet trött efter en dag med terroristerna på lekpalatset dock! Själva då?

2010-08-03 @ 22:03:00
URL: http://miaed.zoomin.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0