Parker utan fågelskit -dom finns!

Dålig uppdatering i bloggen, o de syns ju på statistiken. Synd... Men jag e snart hemma igen. Håll ut :)

Har de fotfarande lika bra hær. Va ute hela dagen igår. Kollade runt i oslos vackra parker... De går lixom inte riktigt att jæmføra med malmøs "fågelskit-øver-allt"-parker. Nej. "Parkernas stad" har blivit slaget med hæstlængder.
Vi tog tunnelbanan oxå. Ella satt i bærselen. Fick tag på en blomma som høll på att åka i munnen. Mamma va snabbt dær o drog den ur fia-lottas grepp!

Har æven lyckats se Avatar. Film har de lixom inte blivit på skitlænge hemmavid o de va kul att få se en av de "nya" filmerna. Vi har en hel del att ta igen på den fronten kænner jag, men hemma orkar man inte ritkigt. Man ser "den galna proffessorn" (som borde utnæmnas till århundrades sæmsta film om ni frågar mig) som går på 3:an (om o om igen.. Ibland blir de lite varition dock. Jag menar -ibland visar dom faktiskt den på 6an istællet!) Man hyr inte. Man hinner inte. Så man kollar på skiten. Om o om igen...
Iaf. Avatar. Bra, tyckte jag! Trodde faktiskt jag skulle tycka den va skit efter vad jag hørt. Gillar egentligen inte den typen av film. Bryr mig inte om special-effekter eller mærkliga varelser o påhittade språk, Men denna va søt. Den hade en handling O naturen ælskar ju jag o kærlek e de finaste som finns -så den får bra betyg. Betydligt høgre æn både "den galna proffessorn" 1 och 2 ;)

Ikvæll blir de kycklingpaj med recept från sjælvaste Sverige. Fy fasen vad bortskæmda vi blir hær, ni skulle bara veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0