Hade en jättemysig dag i stan me Sophie o ...

dsc_0310 (MMS)

Hade en jättemysig dag i stan me Sophie o lill-store Julian. Ella o jag bråkade oss igenom förmiddagen. Gråt o skrik så fort hon inte va i famnen. gråt o skrik när kläderna togs på, å så lite mer gråt när hon skulle spännas fast i vagnen... (På tal om den e jag ute efter ännu en ny -igen, ja! Men mer om detta imorgon..) Jag o Ella kom av bussen efter att en snäll gubbe hjälpt till att lyfta av oss (o på köpet fastnade med väska o hela köret i ena framhjulet) Vi mötte upp S o J på hm o tittade sen på lite skor o barnkläder... Julklappen jag var ute efter -en heldress från villervalla fanns tyvärr bara i större storlekar.. -86 o uppåt. De roliga me den tänkte ju jag skulle va att mysa i den i kylan, -inte svettas i den då den kanske äntligen passar i sommar.. planerna för den klappen las därför ner.. Sophie o jag bestämde oss för fika i samband med matning av Ella o satte oss på Waneys. Sprang på Tina, Klara o Malin bland allt folk o sekunden senare dyker även Venessa (aka Nanyn) upp. -"Jag såg dina öronhänge o hår genom fönstret o bara -Där e ju Fanny!" (outfitsbyte, kanske?) Venessa hängde kvar. Följde med oss när vi traskade vidare. L hämtade mig senare. Ella gnällde, nerknökad som hon va, hela vägen hem -trots visor o latjande... Jag lagade fiskgratäng ala Fanny. Åt o mådde sen svinigt illa.. Packade ner mig i soffan o lät Pappa L sköta både disken o nattningen. Tände några ljus oxå.. Försökte ta bild -blev sådär bra, va?! Imorgon sjunger o trallar vi tillsammans me hela mammaligan på paulis babycafe -om dom inte har jullov, som Lina befarade.. Då bråkar vi väl med skedgubben på "mormors". Vi får se -uppdatering kommer imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0