Drömmar!

Jag drömmer varje natt... Jättekonstigt! Antagligen om sånt jag har ångest o rädsla över. Jag drömmer nämligen om att jag är ovän med folk, jag drömmer om att jag föder, har fött eller ska föda (de ska jag ju, men snarare att jag får värkar o snart ska föda)
Inatt drömde jag att Linus kom till mig med lilla Ella. Jag hade visst inte träffat henne sen jag födde henne, för jag skulle resa iväg. I drömmen var hon nu drygt ett år. Jag gjorde allt jag kunde för att hon skulle kalla mig mamma, men hon bara stirrade rädd o förvirrad på Linus o sträckte ut armarna mot honom och gnydde fram "pappa".
Hon var i drömmen en kopia av mig när jag va liten. vit-blond o supersöt (om man får säga de om sig själv :))
Jätteobehaglig dröm var det iaf! Men ingen ovanlig om jag förstått det rätt. Man drömmer visst ofta om födslen o barnet när man är gravid, kanske för att kroppen ska förbreda sig mentalt eller nåt... Fast detta vill jag dock inte förbreda mig ett dugg på! För resa bort ett år när mitt barn blivit fött är de sista jag har tänkt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0