En tredjedel avklarad!

Var precis inne på min familjeliv-sida och såg att jag nu har 93 dagar kvar till beräknad förlossning, vilket ju är det samma som 1/3-del. Alltså har jag (och framför allt mina nära) klarat av 2/3-delar av graviditeten... Plötsligt fick jag lite hopp om att även detta kommer få ett slut (tack o lov!)

Linus är hos Jonas som precis kommit hem från Thailand, och för en gång skull får jag göra maten... (Det vill säga att jag har det stora ansvaret att ställa in ugnen på den rätta temperaturen, ta ut lasagnen ur papp-förpackningen för att senare skjuta in den i ungen, hålla koll på den ungefärliga tiden och kanske t.o.m. under tiden skära upp ett par gurk-skivor och i värsta fall en tomat oxå!) - Tror trots allt att jag nog kan fixa detta med lite hjälp av instruktionerna på förpackningen!!

På måndag ska jag till BM. Jag ska kolla så jag inte fått graviditetsdiabetes, vilket jag inte är ett dugg förvånad över om jag har! Kanske är detta då iaf ett svar på varför jag mår som jag gör...? 
Idag har jag mått illa så jag blivit snurrig (o ledsen - som vanligt) Misstänker att sörjan jag dricker inte gör detta bättre. Smakar illa i munnen hela dagen o mår piss av smaken o konsistensen!
Blärk o tvi! Men som sagt. 1/3-del kvar. 1/3-del kvar... Måste tänka positivt nu! Dessutom får jag (om jag vill) ta ut min mamma-ledighet från och med om mindre än en månad (den 12/2 rättare sagt) - Detta vill jag ju inte om jag inte behöver det, men just nu känns de vääääldigt skönt att veta att jag iaf kan göra det!
Hur gjorde ni med er ledighet? När tycker ni man borde börja ta ut den? BM rekommenderar ju en från första början att man ska vara hemma ett par veckor innan det kan börja hända saker... Men när e det? Råd, tips, någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0