Nya kläder åt lillan...

Vi fick en hel påse full-proppad med bebis-kläder som lilla Alvin (Linus syster-son) nu växt ur. En hel del som absolut går att använda till tjejer oxå. Iaf enligt min åsikt (o de e väl den som räknas? =)) Ändå kunde jag inte låta bli att inhandla 2 par bodies och ett par byxor (samtliga plagg i rosa) bara för att kanske få hennes garderob att se en gnutta "tjejigare" ut!

Tänkte på en sak när jag stod där på Lindex. Ska man verkligen köpa upp sig på storlek 50? Tänk om barnet blir en liten knubbis o inte kan ha så små kläder när hon anländer. Men samtidigt så om man köper större storlekar så kanske lillan drunknar i dom... Hur gjorde ni, mammor (o pappor)?
Om det stämmer att bebben kommer väga ungefär som mamma o pappa så kommer vår Ella vara relativt liten ju! Jag var en 49 cm lång klimp på 3050 g. Linus vägde 3060 g (glömde fråga hans mamma om hans längd, men vikten kom jag ihåg!) Ella ska alltså bli en tös på 3055 g. Det låter alldeles lagom tycker jag =)

Kommentarer
Postat av: carolina

tjohoooo :)



köp int föör mycket i strl 50 till lilla Ella...

Dom växer enormt fort... Jag har bara ett fåtal plagg som är i den strl... Sen kommer du garanterat få mer när du är på bb av alla i den storleken :)



kram kram

2010-01-20 @ 12:29:45
URL: http://www.lillamagen85.devote.se
Postat av: Sandra

Enligt min barnmorska så går bebisen efter mamman....tur var det eftersom min sambo vägde 5.2 när han föddes hehe! Jag var en liten skit när jag föddes...likaså var vår tös när hon föddes, så det stämmer mycket riktigt :)

Det kan ta ca 1½ månad tills dom växer ur en storlek när dom är så små, så häng inte upp dig på storlek 50...som sagt...gosingarna växer fort! :)

2010-01-21 @ 11:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0