Tisdags-hyllning!

Jag funderar på att göra tisdagen till en hyllnigs-dag! Jag har nämligen så många i min närhet som jag verkligen vill ge något extra, bara för att dom ÄR något extra!
Så min tanke va att istället för att köpa presenter o grejer så skriver jag en rad om dom i min blogg. En i veckan - självklart utan inbördes ordning...


Denna veckan skriver jag om...
Min Mamma

Jag väljer idag att hylla min Mamma för att jag alltid känner mig så trygg med henne. Hon tar hand om mig o Ella och hon är på något sätt en kompis, samtidigt som hon är just det hon ska vara. En mamma! Min mamma. 
Jag kan ställa dom mest dumma frågor utan att hon höjer på ögonbrynen o vi kan samtidigt snacka skit som att vi vore två tjejkompisar. Hon får mig alltid att känna mig som en bra mamma till Ella, men låter mig även va ett "barn" i hennes närhet. Att hon dessutom kör mig när jag varit tvungen att gå till barnmorskan i Malmö eller tandläkaren i Höllviken gör ju inte de hela sämre. Sånna tjänster gör ju mitt körkorts-lösa mamma-liv betydligt lättare!

Mamma kan nog ibland ha lite svårt att ta mitt humör. Därför försöker jag verkligen att inte ringa henne då jag e hysterisk. Däremot ringer jag henne först då jag e ledsen, har problem eller behöver någon att prata med. Det känns lixom inte som att man är till besvär när man ringer henne. Hon lyssnar o dömmer inte. Hon stöttar o ger tips. Har alltid tid för småprat, så som (hrm) "världs-problem"...

Jag e så glad att jag o min mamma kommit varandra nära igen. Vi hade ett par "tuffa år" då vi inte riktigt förstod oss på varandra o som vi bråkade jämt. Vi kände nog lika dant båda två. Vi älskade varandra men klarade ändå inte riktigt att vara nära varndra. Allt var så infrekterat.
Tiden läker dock alla sår och tiden har även fått mig o mamma att hitta tillbaka till varandra. Närmre än någonsin, om ni frågar mig.

Så. Med detta vill jag säga att jag idag hyllar min mamma. Jag beundrar o ser upp till henne. Jag älskar henne o jag tycker att vi idag har en så himla bra realtion. Jag hoppas att det alltid ska va så här. O de tror jag. Inte bara för vår skull. Utan för Ellas oxå. För Ella e väldigt trygg hos sin mormor o älskar henne väldigt mycket hon me. Även om hon för de mesta väljer att sova när "mommo" e här... :)



Älskar dig, Mammi <3


Kommentarer
Postat av: lindis

vilken underbar relation ni har....Bevara den <3

2010-07-21 @ 02:47:13
Postat av: mariaohlin

<3 du är så fin, och skriver så fint :)

2010-07-21 @ 07:48:21
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0