Matlagning och bebis-beteende!

Datorn kraschade IGEN! Varför lär jag mig aldrig att spara? (Gaah!)

Idag kommer Julia-sötnos o hälsar på mig o Ella. Sen ska mossan (jag) laga tortillas. Jag har börjat gilla att laga mat o grämer mig varför jag innan inte fattat att matlagning faktiskt inte är lika med döden. Vilka pengar man hade sparat, va?! Men men...

Ella bubblar snor ur näsan o koksaltlösning missbrukas. Dessutom har hon börjat med ett hjärteskärande beteende -Hon drar sig i sitt fina hår då hon e trött eller hungrig (alltså när hon e grinig och/eller förbannad). Ibland får hon dessutom ett ordenligt tag och dom små knubbis-fingrarna släpper som bekant inte i första taget!
Tips? (Jag menar -De måste ju göra ont!)


-Nojjiga matlagnings-morsan!


Kommentarer
Postat av: mariaohlin

nej, jag tar tillbaka det. kalla inte henne ellos ! jag får liksom bilder av en gammal babuschka med kläder som är så gamla att det dammar långa vägar om dem, trots att de är nya.



mamma hade blivit så glad om ni ville komma. ja, pappa med...men särskilt mamma tror jag ;D



när det gäller bakning av tårtorna, så är mitt tips att baka allting dagen innan, men typ på eftermiddag/kvällen. det gör liksom ingenting om kladdkakorna får stå lite och sockerkakan kan man också låta stå. jag säger det mest för att, om jag känner dig rätt, så kommer du vilja dekorera och göra fint. ska vi då stå och vänta på att kakorna ska svalna kommer vi få vänta i evigheter. jag är rädd för att stressigt inte är bäst i detta fallet. tiden brukar rinna iväg inför sånt här. resultatet tror jag kommer bli om inte detsamma, så ännu bättre. jag är ledig både fredag och lördag så jag skriver in förberedelser och dop i kalendern, så är jag därmed uppbokad ! Pussss <3

2010-07-01 @ 16:53:15
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0