Sömn!

Kunde inte somna inatt (borde inte de va förbjudet -att ha svårt att somna alltså- när man har liten bebbe!?) å sista gången jag tittade på klockan var den strax innan 2!
Ella har kommit in i väldigt bra sömnrutiner på natten. (Har inte vågat skriva om det här innan, för då bryter hon väl dom!) Hon har i 3 veckor sovit lika dant. Somnar mellan 22-23, sover som en stock! Vaknar 4 (som hon hade en inbyggd klocka! De spelar nämligen ingen roll om hon fått mat 21 eller 23 -hon vaknar 4. tidigast har det varit kvart i 4, senast kvart över.) Efter hon ätit (och oftast det en riktigt stor måltid) somnar liten plutt gott igen för att sen vakna mellan 8-9 igen. PERFEKT tycker mamma!
Hon e duktig min lilla plutta o mamma e så stolt. Kanske borde vi testa vaggan eller spjälsängen snart, men samtidigt tycker jag fortfarande hon e så liten -å då får man ju sova me sin mamma o pappa (för mamma tycker de e så mysigt o tryggt att ha lilla bebben brevid sig. Nära.) Eller? -Ja, de får väl jag välja själv, men e de kanske bra att lära dom redan nu? Kanske svårare att ändra vanor sen när dom e äldre?!

Nu kommer snart min kusin. Kussi-luss Alice. Ella ligger o boxar på "skon" (som plingar) i sitt gym, med rumpan bar och mff-tshirt (som pappa L älskar!) Jag ska försöka få tillfälle att tvätta mitt hår när kusinen e här -de kliar. Ja, visst e jag äcklig? Men de får jag. Jag e mamma :)




Liten nyfödd (bara någon vecka gammal) Ella i morbror Rasmus famn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0