Veckans mat!

Längesen jag skrev veckans matsedel. Ska försöka börja med de igen. Ge mina läsare lite insperation, om inte annat! :)


Måndag: Kyckling o kikärts-röra
Skölj kikärtor, skiva tomat, rödlök o feta-ost i rätt små bitar. Lite olivolja o svart-peppar på de o rör ihop! Stekt sen kycklig med lite grillkrydda eller annan krydda efter smak.

Tisdag: Laxsallad
Stek lax i tärningar med ett stänk lime-saft, lite soja o salt. När fisken e genomstekt blanda ner sockerärtor, coctiltomater, rucculosallad o salladslök -Låt bli ljummet. Servera med bröd.

Onsdag: Baconröra med Spagetti
Stek bacon i lagom stora bitar. Skiva (gul)lök o stek denna oxå. Blanda sedan ner creme fraich, sabal oelek, en röd, skivad paprika (i bitar efter smak). Krydda med salt, svartpeppar o oregano. Låt puttra i 5 min. Koka pasta.

Torsdag: Falukorv o stuvade makaroner
Stek falukorv o gör stuvade makaroner

Fredag: Fläskfile i kantarellsås
Recept -severa med kokt ris o kokt broccoli.

Lördag: Grillning hos Mommo o Kaj

Söndag: Hemmagjord pizza
Köp ett "fusk-kit" för att göra de lätt för dig. (Där ingår även tomatsåsen) Ut med degen, på med tomatsås, riven ost, champinjoner o salami i bitar. In i ugnen till osten smält (hur många grader brukar stå på paketet om jag inte minns fel!) På med lite rucculosallad o servera med en god vitlökssås om så önskas (Lätt vitlössås gör man på turkisk yoghurt, pressad vitlök, salt o peppar.)



-Mmm.. Jag älskar mat :)


Kommentarer
Postat av: mariaohlin

ohja, det gör jag med. vad nice att du har plockat bilder på mat som jag har fixat ;) <3

2010-07-18 @ 19:00:09
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0