Jobbigt att äta...

I vanliga fall ÄLSKAR jag mat... Detta är nog en av anledningarna till att jag är en av dom där tjejerna som har "lite att ta i" -Om man uttrycker det fint! Däremot nu när magen är betydligt mycket större än i normal-fall och smaklökarna spelar en spratt efter spratt så tycker jag inte alls det är lika kul att äta...! Godis, glass o frukt är just nu favvo-maten, men jag förstår ju att jag behöver få liiite annat i mig än bara detta (tyvärr!) =S
När vi då måste (inte måste, men har bara ett bar-bord i annat fall o där orkar vi inte sitta) käka i soffan framför tv:n så blir ju problemet att soff-bordet är lite för lågt... Magen är väldigt mycket ivägen och jag är tvungen att sitta med benen BRETT isär för att sedan "lägga" den (magen) mellan och kunna böja mig fram för att inte tappa varje gaffel med mat på golvet. Känner mig NÅGOT för stor och klumpig nu faktiskt...
Samma sak är det när man ska resa sig ur soffan eller sängen (gärna på oxå när man legat ner en bra stund och är EXTRA stel o tung) -Man känner sig som en stenbumling som inte kan göra något annat än att rulla iväg. Gå normalt eller i normal-takt ses nästan som en omöjlighet nu! -O fy fan för Linus, ni skulle sett hur han skrattade åt stackars, stackars mig när jag för någon dag sen verkligen inte kom upp ur soffan (för än efter några grymtningar och vaggningar och stönanden) Han tyckte det såg så jäkla roligt ut så han gick o fnissade fram "åååh, stackars älsklingen, de blir snart lättare" hela kvällen... Fy tusan för honom asså! ;) SUCK!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet precis hur du har det gumman! Men det blir lättare när hon kommit. Och som alllra mest är det 6 veckor kvar. Och jag hoppas innerligt att du slipper gå över tiden!

Kramar

2010-03-19 @ 14:45:08
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0