Tisdag!

Vem e de som envisas med att ringa mig från dolt nummer? -Vågar inte svara när jag inte vet vem de e ju :S Varför? -För att jag nog e världs-sämst på att säga nej till telefonförsäljare... Förra gången slutade det med strumpbyxor till förbannelse (som dessutom e för små nu när graviditets-fläsket fortfarande finns kvar på kroppen)


Ella är krävande till tusen för tillfället. Hon har hela tiden varit "gosig" av sig och har velat ligga i famnen så mycket så möjligt, men innan har jag iaf kunnat lägga henne ifrån mig då hon somnat och kunnat göra något annat än att gå o bära runt på lill-prutt som jag får göra nu!!
Hur gör ni, alla småbarns-päron?
Jag klarar bara inte av att låta henne ligga i sängen/babygymet/sitta i sittern o höra hur hon så hjärtskärande skriker... Dom enda allternativen som funkar förutom famnen är bilstolen eller vagnen (närman då kör allternativt går, såklart!) 
Imorse efter mycket tårar la jag upp Ella på mitt bröst och lät henne ligga där. "buffade" upp kuddar runt om mig och somnade jag oxå.. Detta gjorde att vi fick sova hela 4 timmar -o inte 1-1½ som innan denna natt!!


Mys-monstret (som btw har dom längsta ögonfransarna jag någonsin sett på en bebbe! Hittade dessutom ett hårstrå som var 2-3 cm längre än resten av hennes hår -o då har hon redan långt hår- på lilla huvudet...! Ett hårigt litet monster är hon, gulle-pluttan!)

Kommentarer
Postat av: Mad

Jag har nog ringt från hemligt nummer en 3 gånger. ;) Sen brukar det vara BVC som ringer från hemligt också. Men dem pratar ju oftast in.



Jag fick också sova sittandes med Wincent på mig. Min lösning heter bärsele och bärsjal för att kunna få saker gjorda på dagen. Funkar ju inte att man blir sittande i timmavis för att di små behöver sussa;) Om man inte själv sussar då vill säga;)



Vi är fortfarande snoriga. Men hur har du det preliminärt på fredag??

KRAM

2010-05-18 @ 17:50:37
URL: http://mamamad.se
Postat av: Malin

Kan avslöja för dig att telefonförsäljare inte får ringa från okänt nr. Så svara ist när det är okänt, iaf på dagtid. Kan vara något viktigt från bvc tex!

Kramar till er

2010-05-18 @ 19:23:48
URL: http://finaklumpen.blogg.se/
Postat av: carolina

jag rekomenderar en bärsele :) ...

hon är nog bara inne i en fas nu... jag har bara varit me ett fåtal gånger på att ja int kunde lägga lillan ifrån mig...

Men som sagt...en bärsele är toppen :)

kramar

2010-05-18 @ 22:38:28
URL: http://www.lillamagen85.devote.se
Postat av: Emelie

Så söt hon är, er lilla Ella! :)

Har själv precis blivit mamma (för 15 dagar sedan) och snubblade in på din blogg på nåt sätt via Lina.

Kommer själv från Höllviken och känner såklart igen dig därifrån :)

Emelie heter jag i alla fall. Jag och sambon Oskar fick nyss vår dotter Ebba (föddes 5/5).



Tycker din blogg är super!

Känner inte så många andra mammor med småttingar, så om du inte tycker det är märkligt får du gärna lägga till mig på facebook (Emelie Rasmussen, har en bebisbild som profilbild).



Må väl!

2010-05-20 @ 11:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0