Mammadejt idag, annan mammadejt imorgon!

Superdag med mammorna -som vanligt! Trångt på mormors, dock inget störmoment alá skedgubbe (o de tackar vi ödmjukast för) Ska ta mig tid nån dag o skriva ett inlägg om denna man -För er som inte vet vem han e. Mamma (aka mommo) frågade för några veckor sen om vem han va... "E han en uteliggare?" undrade hon, o nej. De e han inte. En förvirrad gammal man som spelar på skedar och vill ha ens pantflaskor, snarare... Men som sagt, Mer om det snart...

Jocke o Johanna va här ikväll. Jag va osocial till max och passade på att tvätta, hänga tvätt och diska när dom satt i soffan o tvingades lyssna på Ellas babbel ("bah baah baa baa bah baaaa") o Linus snack ("Bla bla bla blaaa") -Nä. Nu va jag taskig! Men, iaf... Hämtmat från svea eftersom både min o L's hjärna va tomma på ideer, blev de. Matsedel ska de börjas med nästa vecka igen. -Mycket bättre o betydligt billigare!


Ella sover sen nio, jag ska passa på att ta en snabb dusch nu innan sängen. Imorgon drar vi till Familjen Gustin. Träffar Madde, Wincent o minibus i magen. Även Petra o Neo (o liten i magen där med) hänger med. Rykten säger att de ska fikas snickersrutor, o de vattnas ju i munnen av bara namnet... spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0