Nu vet ni...

Ella har varit dålig ett par dagar och därför har bloggen blivit lidande.
I lördags då jag o Linus vid tolv bestämde oss för att gå å lägga oss hade Ella inte velat äta sen gröten hon fått vid fem. Välling blandades och vi väckte liten plutt genom att försöka trycka in flaskan i munnen. Ella vägrade. Spottade o fräste. Linus tog upp henne, vaggade försökte ge henne i famnen. Då började Ella klökas o i nästa sekund låg maginnehållet över både henne själv och pappa L's tröja.
Vi bytte om på både henne och L. Nöjd va hon då. "Mätt" -tänkte vi och kände lite skuld över påtvingandet. Tyvärr fortsatte kräkningarna. På en timme spydde hon ner oss fyra gånger. Inte va de dom vanliga "mat-kräkningarna" heller. Hela hennes kropp ryktes med och magen tycktes vändas ut och in... Klockan blev 2 innan hon äntligen somnade och jag kommit fram på "1177". Damen jag pratade med va lugn och snäll. Tyckte vi skulle ge henne lite vatten. "En tesked var kvart" löd dommen.
Pappa L stannade uppe större delen av natten. Älskade, snälla Linus visste hur trött jag var och erbjöd sig. -Tyckte jag skulle få sova.
Ella drack sitt vatten. Vägrade erättning. Hon vaknade på söndagen och fortsatte i samma stil... Ytterst lite ersättning, mycket vatten.
Måndagen gick i samma anda. Lite feber på morgonen, lite mer erättning, men fortfarande betydligt mycket mindre än i vanliga fall. Gröten klöktes hon av, puréen kräktes hon upp. Vatten gick däremot bra... -De slukade hon.

På eftermiddagen upptäckte jag den lille tanden. En liten, vass, vit liten sak i underkäken. Stolt blev jag. Min stora, älskade lilla flicka!
Ella somnade vid 8 igår. sov till halv tio. Åt lite mer, somnade igen i min famn! Hon vaknade sen en halvtimme senare helt otröstlig. Jag o L gav henne en panodil. Efter denna gjort sitt va Ella på ett strålande humör -dock fortfarande inte alls hungrig! Klockan 00.15 sov hon äntligen. Efter mycket vaggande och spelande från kaninen. -Vi tvingade nog henne till sömn, men bra gick det. Fram till L gick upp halv 6 sov hon. Då gav jag henne mat. Åt lite gjorde hon, somnade om. -Sov sen till klockan va halv 10..

Ringde 1177 idag igen. Kände mig orolig o hade lite frågor. Fick ännu en gång en dam som va väldigt trevlig och som tyckte vi skulle avakta. "De händer så mycket nu. Hon kan ha ont och det kan kännas konstigt iom tanden" berättade hon.
-Skönt att få lite svar på sina funderingar.


Hoppas komma tillbaka till bloggandet snart igen, men så länge vet ni varför... I första hand kommer såklart familjen. I andra hand kommer hushållet o allt som ska göras här. Vänner o skoj kommer sen, o efter det kommer bloggen. Kul tycker jag det e. Jag älskar att blogga, däremot e de inte lika kul och inspererande då man har en liten sjukling hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0