Lista!

Emelie utmanade mig att fylla i denna listan för LÄNGE sen. -Sen har jag inte gjort de. Glömt de, inte haft tid.. -Men nu! Nu ska jag banne mig göra de!

1. Tre namn jag lyssnar till:
Fanny, Than, Guckelis
2. Någonting jag tycker om med mig själv:

Min kreativa läggning.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag aldrig blir nöjd
4. Detta är jag rädd för:
Döden

5. Tre saker jag vill ha varje dag:

Planer. Undanplockat i lägenheten innan jag lägger mig. Pussar o mys av Ella o L
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:

ABSOLUT INTE? oj... Leva utan datorn, kanske! (fast de hade jag ju kunnat -men HELST inte!)
7. Detta tycker jag om att göra:

Måla, Pyssla o pussas

8. Detta vill jag göra just nu:

Åka till stan o kidnappa hem Linus från jobb... 

9. Bästa känslan:

Harmoni

10. Värsta känslan:

Ångest

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:

Han ska va rolig, busig, glad och mysig (precis osm Linus, ja!) 

12. Är jag kär just nu?

Ja

13. Jag vill gifta mig…

De vill jag nog. Kanske. Känner inget jättetvång. Inte nu iaf... 

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:

Se mina barn (för fler ska de bli!) växa upp, Bli farmor/mormor och njuta av livet till fullo... 

15. Min käraste ägodel:

Min dator o klocka 

16. Något jag vill ha i present:

Massor! (Kommer på nya saker varje dag!) -Kommer bara inte på något just nu... 

17. Detta har jag på mig just nu:

Mjukisbyxor o pappas (moffas) Idre-tröja! 

18. Favoritkläder:

Leggings e den bästa uppfinningen EVER! 

19. Favoritdjur:

Häst! 

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:

Beror helt på humör! 

21. Favoritlåtar just nu:

Älskar o kommer ALLTID att älska Queen's "I want to break free"

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:

Ingen skola här inte. Roligast va bild/form-klasserna, människan socialt o kulturellt o psykologi. Tråkigast va nog samhällskunskapen... 

23. Stjärntecken:

Stenbocken 

24. En bok jag älskar:

Inte som andra döttrar -Deborah Spungen (tror jag hon heter!) 

25. En film jag älskar:

Love actually 

26. Tv-program jag gillar:

Svenska holywood fruar, Top model, Project runway, Criminal minds

27. Favoritdoft:

Ellas ruffsiga hår.. 

28. Detta äter jag gärna:

Kyckling. Kakor! 

29. Dricker helst:

Cola, mjölk 

30. Favoritgodis:

choklad. Gärna mörk! 

31. Hit vill jag gärna åka på semester:

Till ett skidparadis! 

32. Färg på mina ögon:

Grön

33. Min längd:

160 i passet, 158 på riktigt!

34. Jag tror på:

spöken o andar 

35. Jag spelar:

spelaDE blockflöjt när jag va liten!

36. Person jag beundrar:

Mammi. Pappi. Linus o mina bröder! 

37. Så här bor jag:

3a i Svedala. Takvåning alá "ungkarls-lyx-lya" -som farmor kallade de! 

38. Antal döda krukväxter i hemmet:

2 som inte e döda! Linus tar hand om dom! 

39. Det här tänder mig:

Linus <3 

40. Det här gör mig avtänd:

Äckliga människor som tror dom e något!

41. Favoritfärg:

Grön o Lila  

42. Favoritcitat:

"Man är de man blir" (Haha! -Dör av skratt o bara Alice förstår!) 

43. En hemlighet jag vet:

Att man inte ska avslöja hemligheter! 

44. Bästa present jag fått:

Ella, såklart! (Om man kan kalla henne present!) 

45. Senast köpta skiva:

Länge sen jag köpte skiva! Köpte Ebba Gröns samlingalbum för nåt år sen. Då köpte jag även några plattor av Bruce Springsteen, Johnny Cash o Foo fighters bland annat...
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:

Händerna! Ögonen när dom inte e svullna av sömnbrist!

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Magen. Låren 

48. Udda förmåga/egenskap:

Udda vet jag inte, men jag e rätt vig. Mycket vigare än dom flesta nog gissar... 

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:

Jag skulle nog VILJA vara en katt. Ligga o lata mig på en soffa, leka när jag vill o inte lyda nån! -Låter gött, tycker jag! 

50. Vad lyssnar du på just nu?

Tvn i bakrunden 

51. Vad har du gjort/ska du göra idag? 
Träffat mommo. lekt me bus. Ska snart sova... 

52. Var är dina föräldrar födda?

Mamma i Malmö, Pappa i stockholm.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?

Ingen aning. Lillebror sköter sånt... 

54. Vilken är din favoritrestaurang?

Kina-restaurangen vid kronborg! (Bara för att deras "stark kyckling med casewnötter" ÄGER!)

55. När badade du i en pool senast?

I somras hos Elin. 

56. Har du varit med i någon skolpjäs?

Jepp! Nån engelsk pjäs när vi gick i femman! -Jag spelade kille!! 

57. Hur många barn vill du ha?

3... tror jag! En får gärna va sladdis! 

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? 
Jag e inget stort fan av hiphop o rnb, men där finns bra låtar där me... 

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?

Va rätt länge sen, o jag röstade, ja! 

60. Vad har du för TV-kanaler?

Många. FÖR många! 

61. Har du åkt moped någon gång?

Japp! Hade egen i högstadiet!

62. Har du busringt någon gång?

Haha! NÅGRA gånger, o fy fan va kul de varit! (Hade lätt gjort de nu!) 

63. Har du fått felparkeringsböter?

Nä. Ingen bil o inget körkort, så!
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?

Hade kunnat tänka mig testa båda. Bungy-jump har ju nästan redan hela familjen avklarat, så varför inte jag oxå?! :) 

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Måste varit kanarieöarna.. 

66. Har du en egen trädgård?

Nej!

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Stoppa duvan o luftens hjältar va GRYMMA serier! 

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Nä! haha, verkligen inte!
69. Badkar eller duschkabin?

Badkar

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Har nog inte sett nån.. ingen minnesvärd iaf! 

71. Favoritpizza?

Hemmagjord! 

72. Chips eller popcorn?

Poppe! 

73. Vilken färg på läppstift använder du?

Har aldrig något nu för tiden, men ÄLSKAR knalligt röda läppar om man ska va riktigt fin! 

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?

Ooo ja... Eller nä! 

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?

Hrm. Nä! 

76. Apelsin- eller äppeljuice?

Äpple! 

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?

På möllan me L o bröderna bus med flickvänner! Planka åt vi o fan va gött de va! 

78. Favoritchoklad?

Mörk, som sagt! Gärna med hallon i! Eller apelsin! MUMS! 

79. När röstade du senast?

I valet! 

80. När åt du en hemodlad tomat sist?

I somras hos daddy! 

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Japp! Har nog min gamla "pris-låda" nån stans :) 

82. Är du bra på matlagning?

Helt okej! 

83. Klarar du att tanka själv?

Nja. Jo. Om de varit på liv o död hade jag nog kunnat! 

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?

Ne! Men OJ vad jag varit sugen många ggr! 

85. Pepsi eller Coca Cola?

Cola! 

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?

Ja -de har ju kallats så! Även om de varit en sliten gammal tröja o en skrynklig kepa! 

87. Vad var det senaste du handlade?

4 lussebullar, ostsås o våtservetter! 

88. Har du kräkts offentligt?

Ja. EN gång! (Damn!) 

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?

Mångmiljonär! -Den sanna kärleken har jag ju redan hittat!

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?

Nja. Attraktion, visst, men kärlek... näe. tror inte! 

91. Har du ringt något betalnummer?

Haha. Ja! När vi va små. På skoj!  

92. Kan man vara vän med sitt ex?

Ja, om man e på samma nivå! 

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?

Jag besökte svärmor i februari.. 2 dagar innan hon gick bort. (Vila i frid, christel) 

94. Hade du mycket hår som liten bebis?

Ja, de hade jag nog! 

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?

Tråkiga eurovoice-tanten 

96. Vad har du i din väska?

gamla kvitton, mobil, kamera, busskort, en penna o massa annat mög jag egentligen inte behöver.. 

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Läser bloggar i sängen. Lyssnar till älskade Ellas andetag. 

98. Vad är du tacksam för idag?

Ella. -De finns inget större i livet. Kärleken e enorm! 

99. Var hittade du den här listan?

Hos Emelie
100. 3 personer jag vill ska fylla i denna enkät:

De 3 personer som VILL! Skriv en kommentar om du gör de, så jag får läsa svaren!

Nu ska jag sova. NATTI! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0