Lördagen

Ingen datortid idag... Jag har helt enkelt inte haft tid. eller lust! Dessutom har inte internet på mobilen fungerat, så har inte velat skicka mms om de skulle krångla -som de som sagt gjort tidigare.

Ella e förkyld o natten till idag var allt utom lätt. Vaknade, skrek, åt/åt inte, somnade, vaknade igen. Näsan va täppt, Hon hostade. Jag o L sög snor o gav koksaltlösning -vilket kanske resulterade i mindre snor, men bara mer skrik... Sov till nio, ville inte äta ersättning för än klockan va tio, somnade därefter -vilket resulterade i skruvade rutiner idag. Vilket visst e lika me kaos... -visade de sig!

Vi va hos mamma vid fem. Ella grät hejdlöst från sekunden vi kom innanför dörren. Vi gjorde gröt, hon lugnade sig lite. åt hälften. Grät igen. Skrek så mycket o på ett sätt som gjorde mig riktigt rädd. -Magen va ju bra imorse, va de detta som strulade igen? Va de tänderna? (nej, hon har inte fått några än) Eller förkylningen?
Ella somnade till slut. Sov från sex till sju, ungefär. Vaknade. Skrek o grät. Fick mat -grät mer. Jag grät oxå till slut. Gick ut o försökte äta. L vaggade, vyssade, tröstade. Jag slängde i mig maten. Fick ingen ro över huvud taget. Mamma (aka mommo) ville att jag skulle ta de lugnt. Gick in o tog över Ella. -som fortsatte skrika.
När jag ätit upp gick jag in, tog över. Ella lugnade faktiskt sig. Jag satte mig med henne. Pussade på henne, pratade med henne. Försökte få ner lite vatten -men de mesta spottades ut. Venessa kom in. Ella var klarvaken. Vi pratade en stund. Ella slog runt sig, på mig. -Dock var hon lugn. Sa inte mycket.. Suttade på nappen, tittade på lampan.
Vi gick ut till resten av familjen. Ella satt i mitt knä, höll i gammelmormors händer. Log ett par gånger. Spottade ut sin napp! Satte handen i tårtan vilket resulerade i skratt. Ella va med glad. Gammelmormor trivdes hon med riktigt ordentligt. Mormor oxå till slut.
Vi bestämde oss för att åka hem. Innan hon blev trött o gnällig igen. Dessutom jobbar Linus natt idag, o skulle sticka vid halv tio. Ella åt ordentligt då vi lagt henne. Somnade sen. -Sömnen e fortfarande orolig, men vaknat, de har hon inte... inte än!

Victor o Venessa kommer hit. Stannar en stund. Efter de väntar sängen för mig... Misstänker att de kan bli ännu en jobbig natt. -Att dessutom L jobbar gör de ju inte lättare. Allt ansvar hamnar på mig. -Tur att han kommer hem inatt. En tusing rikare o förhoppningsvis inte helt utslagen.. Han sa att han förmodligen kunde sova lite på jobb. Dom behövde bara honom om något inte skulle fungera.


Imorgon blir det kanske stan. En ny bilbarnstol till pluttis...
Några bra tips på sådana, kanske?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0