Fixa o dona o aldrig få något gjort..

Mamma e på promenad med Ella. Själv tänkte jag försöka komma igång med disken. Få de gjort! Vika kläder, lägga i lådor osv... Tvätta -Sånt där jag gör var dag nu för tiden... Ikväll lagar jag falukorv. -Nåt recept från arlaköket. Hoppas även på att Ella somnar lite tidigare än igår (då hon äntligen gav upp runt 22) så man hinner med sig själv. Men samtidigt e jag nöjd så länge hon e glad. När hon inte skriker o gnäller. Igår när L gav upp o bad mig ta över gick jag in i rummet o möttes av solstråle-Ella. -Men hon e ju inte trött, sa jag till Linus. -Hon sov ju precis, suckade en styck trött pappa.

De e krävande. En liten som somnar när klockan e tio, sen vaknar hon ändå vid 7-8 (okej. idag va de halv nio) Oxå sover hon några (3) ggr på dagen. -Man hinner inget. Hon låter en inte gå en meter. Hela dagen tar jag hand om henne, på kvällen städar o fixar jag. Lagar mat, diskar, tvättar, plockar. -Ändå e här aldrig rent. Alltid något att göra. De tär på en. På mig.

Nä. Så om man skulle göra något. Passa på nu när Mamma fakitskt tagit Ella. När man e "fri" för en stund. Ja, de ska jag. Fixa vad som hinner bli fixat.


-Hur jobbigt de än e så älskar jag varje sekund med dig, prinsessan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0