50öringar till välgörenhet!

Vi stod inne på banken för nån månad sen. Såg affischen om att man skulle tänka på att växla in sina 50öringar innan den sista september. Jag utbrister något i stil med varför man inte istället samlar in de till välgörenhet?
-För vem går o växlar in sina tre, fyra eller åtta 50öringar på banken? Vem står i kö för att få en 2-3 kronor tillbaka? -Ingen jag känner iaf..

På ica här om veckan såg jag bössan. "rensa sverige" uppmanade den. En förstorad 50öring pryddes vid sidan om texten.. Glad va vad jag blev. Stolt över att någon hört min briljanta idé o fört den vidare (eller kanske. -men bara KANSKE, kommit på den innan mig)



Så, nu uppmanar jag er, kära läsare, att göra just vad som BORDE göras. -rensa spargrisarna, plånböckerna o alla fack i bilen, gå ner på ica (alt. SEB) o gör världen en tjänst! (o få lite gott samvete på köpet!)
Jag har hittat inte mindre än 23 (!) små mynt som har gått raka vägen dit. De e inte så mycket för en person. 11,50 -något jag faktiskt lika väl kunnat slänga bort går nu dit de behövs! O tänk vad mycket vi kan göra tillsammans! -Då myntet i silver "gick ut" fick bankerna tillbaka 1/3. -Alltså gömmer de sig flera miljoner kronor av obrukbara mynt ute i Sverige -Något som välgörenheten skulle må gott av. Mycket gott...

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har betydligt mer än så. Borde lämna in dom. Man måste ju kunna skänka dom även imorn väl?!

2010-09-30 @ 12:20:57
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0