Otursdag!

Ella har haft sin första oturs-dag idag. Först fick hon, minuterna innan sprutan skulle tas, en back leksaker över sig när hon skulle resa sig upp (mot den) -Backen välte o kanten slog i pannan. Tårarna sprutade.
Sprutorna var inte alls poppis heller -men de räknade jag inte med! Att behöva sitta still i mitt knä framkallade bara de gråt! Sköterskans händer på benet va lika med ostbåge-formad, skrikande bebis.
När vi väl kom ut i vänt/lek-rummet efter allt va över skulle ytterkläderna på. Ella fick tag i en stol och halkade... Huvudet slogs i -dock inte så farligt (eller hade hon blivit härdad) denna gång.

När vi kommit ifrån BVC blev dagen dock bra.. -Så vi kanske får kalla de en oturs-förmiddag- Ella, Amber och Emma lekte o busade. Vi firade Ella med tårta (o marie-kex till dom små) o present! Snackade o skrattade.
L hämtade oss o vi åkte hem. -Han kollar nu på fotboll hos Jonas, jag tar de lugnt framför desperate. Funderar på att käka ännu lite kaka (den tar ju inte slut!) o börja va nyttig på måndag istället.. Efter att allt firande för Ella e över! 
Ella har förresten ännu inte visat symtom på feber efter vaccinet, men vi får väl se imorgon! Om hon e frisk vill jag göra något. Busa! Leka.


-Ella i lektältet som var en av presenter hon fick av mamma o pappa igår.


-Finaste go


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0