Bvc-dommen.

4 timmars sömn. -Sen sa Ella att vi skulle upp! Somnade om halv åtta... En halvtimme innan vi skulle upp igen. -BVC stod på schemat...
Försov mig såklart. 20 minuter senare än jag tänkt var jag utanför dörren, pulsande i snön, mot vårdcentralen. jag va 10 minuter sen dit! Dom var 25 minuter sena... Jag o Ella passade på att leka på golvet. Pratade me en sur dansk som nog inte alls hade lust att prata med oss egentligen...

Ny sköterska. Jag gillade henne! -En läkare var oxå där. 10 månaders-kontrollen gick över lag bra... -Jag frågade om allt jag undrat. Fick bra respons och jag kände att dom verkligen tog mig på allvar.
Att hon inte kröp eller intresserade sig speceillt för att resa sig tyckte dom var lite märkligt.. Ellas höfter och fötter kontrollerades. Vi ställde henne vid de lilla bordet o tårna spretade på alla håll -som vanligt!
Iom att Ella kommit långt på andra plan, Att hon är så med på allt och gjorde testerna idag med bravur trodde varken sköterskan eller läkaren att det skulle vara något "fel"... -"Hon e nog bara lite sen" log doktorn.
Däremot kom vi överens om att vi skulle höras om en månad, och om Ella då inte skulle gjort framsteg skulle vi komma dit igen, kanske få remiss till läkare oxå...
Det brände i mina ögon när hon sa detta... -En remiss! Ett slag i ansiktet. Dom kunde inte ens vänta till 1års-kontrollen.


Efter detta bestämde jag o L att det nu är gåstols-förbud. Mycket kryp-träning istället. Jag känner press! 1 månad. 4 veckor. Nu ska de gå snabbt... -Jag e nervös!


De roliga är att idag -för första gången- reste Ella sig själv mot soffan... -Hon kommer än så länge bara upp på knäna.. Men ändå! -Innan har hon bara rest sig så mot mig eller Linus.. Inte mot nåt bord, inte i sängen. Inget! -Men idag så. Idag började hon!
...Kanske fattar även hon att de e allvar nu. Nu ska hon visa att hon minsan oxå kan... Att hon bara varit latmask och bekväm!


-Hejdå, kära gåstol!


Kommentarer
Postat av: Emelie

vi får hitta nåt ställe (alt. hemma hos någon) där vi kan slänga ner allihopa på golvet så de får åla omkring bäst de vill! kanske ser hon hur de andra göra och försöker härma!

men det där med remiss till läkare alltså... det tror jag inte ett dugg på. allting kommer komma samtidigt, på en och samma gång, snart. :) hon är en duktig liten tjej!

2011-02-23 @ 21:49:08
URL: http://emeliten.wordpress.com
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Duktiga tjejen! Nu ska du se att det går undan :) Har hon väl börjat testa så kan det gå vääldigt fort ;)



Kramar

2011-02-23 @ 23:16:01
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Louise

Liv har ingen gåstol utan sitter o ligger mycket på golvet o ålar sig :)

Hon är på väg att börja krypa.. Jag tror inte att gåstol är så bra egentligen.. Vår BVC sköterska och läkaren rekommenderade absolut inte gåstol..

Den gör att de går konstigt o hälsenan blir för kort osv.. :(

Men jag hoppas att Lilla Ella snart börjar ta sig fram för egen maskin! Det kommer.. :)

Hon är ju som sagt "med" o ser väldigt medveten ut.. Och det är ju härligt!

Barn koncentrerar ju sig på en stor grej åt gången antingen börja prata eller gå :)

2011-02-24 @ 07:08:12
URL: http://grooodan.blogg.se/
Postat av: mariaohlin

lugn och fin fanny, lugn och fin. det är ingen fara med er lilla ängel. det är ju det jag har sagt, hon göt som hon vill och en dag, plopp, kan hon både krypa och gå. men att öva lite extra, det tror jag på.



tack för din pepp-kommentar ! :) du har alltid så rätt, världens bästa <3

2011-02-24 @ 08:03:54
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0