Melodifestivalen.

Hallå! -Hur kunde jag glömma festivalen? -M.e.l.o.d.i.f.e.s.t.i.v.a.l.e.n!
-Där finns ju alltid massa att skriva o disskutera om!

Så här tyckte jag.

1. Melody Club -The Hunter.
Jag gillar detta band... -I vanliga fall! Tror låten kan bli bra på skiva men insperationen kändes hos dom ungefär som hos mig idag...vilket är (för er som inte läst tidigare inlägg) noll! Det fattades de där, lixom! Trist. -Blev en gnutta besviken, faktiskt!

2. Julia Alvgard - Better or Worse.
Nattade Ella. -Ingen kommentar! Verkade direkt ointressant då jag såg snabbgenomgången, iofs!

3. Lasse Stefanz - En blick och någonting händer.
Snark! (sa jag bara av namnet!) Va grymt lik nån annan låt.. minns inte vilken. Störde mig bara på de -o på sångarens fläta. -Gubbar ska inte ha fläta. De e direkt osmakligt!

4. Linda Pritchard - Alive.
Jo men visst. Fin röst o ballad o så.. värd en andra chansen-plats, absolut. -Men mer? Tveksamt!

5. Anders Fernette -Run.
Jag har alltid tyckt snubben är överskattad. -Även då han hette Johnsson eller Johansson eller va de va! Dessutom störde jag mig även här på håret... -Stajlister, hallååå??

6. Linda Bengtzing - E det fel på mej.
mej? -Stavar dom de så? (har tagit alla namn o titlar genom SVT's melodifestivalens-sida) okej. jag e kanske 100 bast, men de stavas väl mig? -om vi inte snackar blogg/sms/msn-språk, vill säga!
Linda såg för övrigt ut som en pigg kyckling. Klänning går väl ann, men va hon tvungen att matcha den med knähöga stövlar..? i samma skrika gula, dessutom!? -Som sagt: Hallåååå, stajlister. var eeeeeeeeeeeeee ni? (jaha, där. oj, jaha -så de e bara jag som e totalt ute o fattar noll inom mode säger ni. okej. då e jag med igen.)
Låten e klämkäck och dans-vänlig. -Precis som Linda. Visst direkt att hon skulle gå vidare... Lite som me Saade förra veckan. -Vilken chock, Sverige, lixom!

7. Nicke Borg - Leaving Home.
Värmde mat och uppmärksammade bara dom extremt fula byxorna (nä, just de. de va JAG som va ute i mode-världen!)
iaf så verkade den ju bra.. den gick ju till final (fast de e väl inget löfte om kvalitet, iofs!) Rockarna gjorde sitt i detta program. Ringde på den dom tyckte va minst sämst.. Eller? -Va de så? Eller va den faktiskt bra...?

8. Love Generation - Dance Alone.
Deras kläder gillade jag (faktiskt!) 
En sån dress måste jag ha, tänkte jag direkt! -Oxå ska jag bara gå där det e svart bakrund! (Hello midja!) 
Låten va väl ok o jag gillade tjejerna. Dom verkade coola. Hon blonda hade snygg frilla. -Önskar jag pallade fixa ett sånt hår. -But I don't!


En annan sak jag måste anmärka på e rösten som läser upp artist o låt-namn.. -Får inte denna röst låtnamnen att framstå som extremt nördiga? -De finns lixom ingen inlevelse.
(Tänk på de nästa gång!)




-The Schlager and mode-expert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0