Hon kryper!

Ella har inte alls velat sova idag.
Vid tiden för förra inlägget tog hon en nap på 25 minuter. Moffa va glad! -Kom o hälsade på. När jag sa att han inte fick ringa på port-telefonen för att monstret kunde vakna sa han att han skulle göra det bara för de! -Nu va han iofs schysst o ringde inte på, däremot vaknade Ella ändå bara minuter efter han kommit!
Vi snackade en stund o han åkte sen hem. Hade med sig tröjor till Ella som Fajja (egentligen gammel-fajja, men de får jag inte kalla henne!) stickat. Sååååå coola. Fajja e as-cool! -Visar dom imorgon!

De jag egentligen ville skriva om e att Ella kröp för första gången ikväll. -Helt perfekt dessutom!
Jag o liten E satt i soffan o väntade på L som hämtade käk... Ella satt som vanligt o lekte med hans snus-dosa. Jättenöjd, -o inte alls trött trots klockan blivit mycket!
Plötsligt flyger snusdosan iväg. -Landar typ en meter ifrån oss. Min första reflex va att sträcka mig o ta den, men när jag såg att Ella la sig i "kryp-ställning" väntade jag. -Därefter fick jag en mindre chock. Plötsligt kryper ungen -på knäna, dessutom. -inget kravlande eller så. På knä. Perfekt!- en 5-6 steg, hugger tag i dosan o vänder sig sedan till rygg. -Skitnöjd!
"Ella. va...? Du kröp. Älskling. gjorde du verkligen de? kröp du?" - tjöt jag.
Efter de blev jag lite orolig att jag blivit galen eller nåt.. Hände de där verkligen, tänkte jag! (något orolig, som sagt!)
Satte tillbaka Ella vid start, slängde iväg dosan o lockade som hon vore nån slags hund.. "ja kom då. visa mamma. komsi." sa jag med den mest uppmuntrande rösten jag bara kunde. -Ella flabbade åt mig. Sen blev hon intresserad igen.
-Pang, sa de (inte) o hon var iväg. Perfekta små kryp-steg. Hon såg ut som hon aldrig gjort nåt annat. Sen flabbade hon igen!
Jag tog upp luren o ringde L. Va tvungen att få ut lite glädje! Ringde mommo efteråt, -men hon svarade inte.

Ella tog några steg på golvet (på den nya madrassen) sen oxå. -Detta va klart ett svårare underlag då det ändå kasar en del, men ändå! Shit. -Snacka om framsteg!
... -Behöver jag säga att jag e STOLT??


-Ella i fajja-stickade kreationer! (tyvärr för små nu!)

Kommentarer
Postat av: mikaela

Plötsligt händer det!! Gud så skönt att du kan sluta oroa dig nu =))

2011-02-28 @ 11:08:49
Postat av: Petra

Som sagt tidigare: Dom gör allt i sin egen takt :) Duktiga bella-bus :) Nu får vi verkligen ses när jag blir ledig för detta vill jag verkligen se:) Pssst glöm inte att INTE placera ngt under 1 meter. Det lärde jag mig ganska fort ;) Hihi Stor,gigantisk kram från oss :)

2011-02-28 @ 18:54:52
URL: http://varneo.blogg.se/
Postat av: Sophia

Jepp, bra musiksmak har vi i alla fall =)

2011-02-28 @ 19:15:59
URL: http://barasophia.se/
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Duktiga tjejen!! Vad härligt :)



Kramar

2011-03-01 @ 00:08:31
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0