Välplanerad överraskning, fortsättningen...

L o jag anlände till mommo o jag berättade att han redan visste...
L tog en öl och jag drog en cider (okej. Jag drack typ 3 klunkar av en cider) o sen ringde vi taxi.
Ella va inte alls sugen på att va hos någon annan än mig. Då jag lämnade henne o gick ut genom dörren till tonerna av illvrål for en enda tanke genom mitt huvud... -E de så här de e? ..Att sen lämna henne på dagis, alltså!
-Inte ofta har hjärtat gått i så många bitar...


-Så här fin va Ella i sin lilla poncho på väg till mommo.

Jag o L tog taxi bort till Entre. Klockan hade hunnit bli lite för mycket för att kunna gå å äta någon annan stans.. Vi satsade på Olearys men struntade i det då vi fått stå o vänta på bord ett tag..
Efter många om o men frågade L om vi "skulle ta Burger King" -Jag suckade... Inte va jag alls sugen på detta o min plan va ju att vi skulle äta lite fint... Inte BK.
L o jag skrattade lite när vi satt o håvade i oss pommes.. "BK... De skulle ju va planka eller nåt!" klagade jag. "Ja, men då får jag väl överraska dig en annan dag istället o DÅ får vi käka planka" muntrade L upp mig med.
Vi tog en öl i baren på Olearys innan filmen började iaf..

Filmen va kul. 3D-glasögonen rätt onödiga o lite störande! Jag vände mig om när jag hörde att inte L skrattade på de ställe jag gjorde.. -Då sov han!
"Linus" väste jag. "för fan".. Jag tog hans hand o klämde åt den då o då. Tittade på honom med jämna mellanrum o frågade om han va vaken.. -De va han! (nu ja!)

Jag o L åkte hem o sov sen.. Detta va nog de bästa med hela kvällen. Strax efter tolv däckade vi båda. -Sov till klockan nästan va elva morgon efter... Skönt! -Välbehövligt!


-Jag o Trötter.

Så nej. De blev alltså inte alls som jag tänkt... -men hur ofta blir det så?
L var jätteglad för överraskningen o sa gång på gång till en något besviken mig att det varit en perfekt kväll, trots allt... -O de va ju de viktigaste! De va de som va meningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0