Feber!

Blev städning och besök igår. Bloggen hanns inte med. -Men mycket hände. Speciellt inatt...
Ella va jättelätt att natta, -till att börja med! Vi tog flaskan o boken o la lillan i sängen. Innan boken va klar va både vällingen uppdrucken och ögonen stängda.
Jag kom ur sovrummet något chockad. Pontus -Linus kusin, och hans tjej Sofie var här, -och detta trodde jag skulle göra det ännu svårare för Ella att komma till ro -men där hade jag fel. (O de gjorde mig inget!)

Vi åt tacopaj o godis. Killarna va bara tvungna att mötas i en NHL-match och en Fifa.. (Ja. -Jag snackar tvspel!) Vi kollade sen film och fortsatte att catcha upp. -O lära känna Sofie...
Vid halv tolv begav sig sällskapet och i samma stund vaknade Ella -i vanlig ordning- för vällning. Hon åt inte lika glupskt (och inte allt) som hon brukar. -Dessutom var ögonen stora som tefat.
Precis som jag befarat ville inte alls Ella sova efter vällingen. Hon gnällde o rullade o spottade ut nappen o ville inte alls sova. -De ville jag!
Linus vaggade henne till sömns efter nån timme, la ner henne och viskade sen till mig att han inte lagt på henne något täcke då hon varit jättevarm... -"Hon har inte feber då?" -undrade jag.
Ella vaknade igen en tjugo minuter senare -lika gnällig. Vi tog tempen o försökte -utan att lyckas- ge henne lite till välling. 39,4 visade tempen och Ella föstes över i vår säng. Fick ligga mellan mamma o pappa -precis som när hon va nyföding...
Hon sov sen till klockan va elva i förmiddags.

Hon sover nu -igen. Har druckit vatten. Åt en halv portion gröt o lite frukt. -Misstänker tänder eller vanningens alla bacilusker! Iaf tycker jag synd om henne -samtidigt som jag nog ska vara lycklig att så här pass hög feber aldrig innan uppstått... När hon va en mini, menar jag! -För visst e de lite läskigt??


Egentligen skulle vi oxå fira Agge hos henne o Ralle idag, men istället kommer dom hit och käkar. Vigge kommer oxå. Venessa e hemma och passar hunden. De blir lugnt och det blir nog tacos -vi gör det lätt för oss, helt enkelt.

Imorgon får vi nog oxå ställa in planerna med kussi. Stanna hemma o hoppas på förbättring.

-Förresten, supermammor.. -Hur länge och hur hög feber ska småttingarna ha innan man åker in/ringer till 1177 i panik..? Just nu tycker jag att Ella som sagt dricker bra. Imorse hade febern sjunkit till 38,9 och hon har ätit lite... -Visst behöver jag inte börja oroa mig riktigt än??


-Kom tillbaka Solstrålen ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Om hon äter, fast framförallt dricker så är det ingen fara! Om hon däremot slutar dricka så ska du kontakta sjukvården.

2011-01-23 @ 17:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0