Hemma från Moffa!

Ella bestämde sig för att inte sova för än klockan va närmre elva igår. Sur va hon oxå -först. Blev jätteledsen och lät ingen annan än mig eller Linus gå i närheten av henne till en början. -Men de blev bättre sen. Så som de brukar bli. Hon känner av. Får koll -översikt- o bestämmer sig sen för att tokiga gänget runt omkring nog inte alls e så farliga. -Snarare roliga.
Favoriten igår va Kalle o Therese mini-hund Tilde. Ella blev överlycklig o ville rycka o slita o slå på den stackars hunden mest hela tiden. Jagad av gåstols-Ella blev den oxå.


-En rätt rolig tok-gubbe, trots allt.

Blev rätt sent hem idag -även om Ella inte ville sova till längre än sju! (O jag gick upp -kors i taket!)
Vi packade upp grejer väl hemma. -Fixade lite. Jag gick o handlade. Dom två tyngsta matkassarna man kan tänka sig släpade jag hem! -Till o med Linus va i chock då han lyfte över dom över grinden..."-Gick du hem med dessa? Jag kunde ju kört ner o handlat" sa han. (jo visst! -lite sent påtänkt, bara!)
Tacopaj ggr 2 blev de. Äpplepaj till efterrätt. Vigge, Venessa, Agge, Ralle o spel förgyllde kvällen. -Fast killarna vann. Bägge gångerna! -Fusk, säger jag!

Imorgon åker jag o Ella till stan o shoppar med Agge. L stannar hemma o chillar. Hämtar oss när vi ska hem. Annars blir de nog lugnt. Inget planerat. -Film, mys, god mat, kanske. (förhoppningsvis) -de e ju trots allt fredag!!


-Här leker både vuxna o barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0