Äntligen en liten uppdatering!

Bloggen blir lite lidande nu när Ella kommit. Förhoppningsvis kommer vi snart igång igen, men just nu får ni nöja er med någon uppdatering då och då... Som nu t.ex.! Prinsessan sover och jag lyckades få ner henne i vagnen utan vidare protester (hon sover bäst i famnen och gillar varken sängen eller vagnen speciellt mycket än... babyskyddet o åka bil är däremot populärt -o famnen som sagt... Där sover hon som en stock!)
Ella e annars helt underbart snäll. Hon sover o sover o sover. Vi har fått väcka henne nu för amning och har även då passat på att byta blöja! Vi hade lite problem med amningen i början och fick idag komma på återbesök på kk för att följa upp hur det gått och även få väga lillan... 25 g hade hon gått upp sen vi åkte hem, så det går iaf på rätt håll! Vi har även börjat få in amningsrutinerna och nu blir hon (och jag) duktigare för varje gång.
Förlossnigen gick bra och förlossningsberättelse kommer senare. Jag känner mig supernöjd med hela händelsen. De jobbigaste tyckte jag var att vi kom till bb istället för familjerummen där linus kunde stannat... Detta fick vi just för att Ella inte riktigt ville amma och dom ville att vi skulle kunna få hjälp över natten!

Nu ska jag passa på o vila mig lite. Konstigt nog känner jag mig dock inte hälften så trött som jag trodde jag skulle va -men de kommer nog! :) 

Tack för alla lyckoönskningar söta människor... Jag hör av mig så snart jag bara kan! (De e rätt många som jag "måste" höra av mig till nu som ni nog förstår!) Ni kommer alla få se henne o höra allt -i sinom tid... :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är klart du inte bloggar som innan :)

Skönt att rutinerna börja falla på plats.

Och det där med trötthet, tror det ligger i en nybliven mammas natur att inte vara så trött som man egentligen borde vara :)

Slår vad om att du är en grym mamma och Linus en grym pappa :D

2010-04-15 @ 20:37:44
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0