Barnböcker!

De finns en massa gamla böcker jag vill läsa för Ella i framtiden. Böcker jag själv älskat som liten.
Sol-ägget är en av dessa. Jag älskade denna vackra bok. Jag minns inte ens vad den handlar om. Jag minns att den va vacker.

Jag älskade "bland fimpar och rosor" oxå. -Den läste vi när jag va lite äldre. Jag och mamma grät alltid till den boken. De gör jag fortfarande.
Mamma gav mig (Ella) denna att läsa i framtiden. Att böla ännu mer till!
Jag älskar sånna gåvor (speciellt när man kollat ÖVERALLT på nätet o den inte längre säljs någonstans)
Så -tack Mammi!


Iaf. Tillbaka till sol-ägget.
E de någon som vet var dom säljer de äldre utgivna böckerna?? -De ska ju va så. Gammeldags. En Elsa Beskow i 2000-tals-anda känns ju BARA fel!



-Sol-ägget ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh sol ägget!! Det var tider det!!

2011-01-17 @ 23:06:54
URL: http://nosslikse.blogg.se/
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Kolla tradera, där fanns iaf en massa gamla Astrid Lindgren böcker för ett tag sen :)

2011-01-18 @ 00:00:57
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: mariaohlin

det verkar som jag har missat något här. sol-ägget, aldrig hört talas om. men jag är en sucker för gamla sagor så du får nog läsa den för både mig och ella. om inget annat så tänker jag i alla fall traggla hatt-stugan när ella hälsar på morbror rasmus och tant agge. hon är så illa tvungen, den är min favorit. saknar er !!! <3

2011-01-18 @ 07:26:37
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: mamma/mommo

Verkar som adlibris.com har den. Puss puss

2011-01-18 @ 11:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0