Inte bara mamma...

Jag letar insperation men finner den ingenstans.
De spelar absolut ingen roll hur många gånger någon säger något. De spelar ingen roll om någon annan peppar eller "tycker". -Jag måste hitta det själv.
...Men varför gör jag det inte?

Om ni undrar vad jag pratar om så är det mig själv.
Jag känner mig lite borttappad. lite glömd -av mig själv!

Låter det konstigt? -De e de inte!
Jag tror alla känner så här ibland. Vissa mer, andra mindre.
Jag har alltid brytt mig om mitt utseende. -Däremot har jag alltid njutit av livet i form av smak o mat o har alltid haft en kurvig kropp. -Detta gillar jag. De stör inte mig de minsta!
Jag älskar även att va superduper-blond -vad folk än säger! Jag vill alltid synas med en perfekt make.
Jag gillar snygga kläder och har alltid målat naglar och fixat dom snyggaste frissorna o haft ett hår som inte varit de minsta frissigt..
Men inte längre.
Jag saknar de.
Jag vantrivs i min kropp, jag hatar mitt hår. Jag gömmer mig under kläder jag egentligen inte gillar och känner mig nog mycket på grund av detta ofta nere o... märklig -De e lixom inte JAG!

Jag tror mycket beror på att jag blivit förälder. Jag KAN inte bry mig så mycket längre. Jag får byta blöjor istället för att måla naglar. Sätta upp håret samtidigt som jag klär på.
Jag har tappat massa hår. Min hårbotten har blivit torr. Alla rekommenderar mig att INTE -på grund av detta- bleka ruffset. Min kropp ser annorlunda ut. o tiden finns -som sagt- helt enkelt inte till.
Detta gör inget. De gör inte de!
Jag behöver ingen färg på mina naglar, och att mitt hår inte längre e gaga-vitt spelar faktiskt ingen roll! -Men jag vill samtidigt va nöjd.
Jag vill ha pigga ögon och glädje i blicken. Jag vill va nöjd med mig själv och inte se var enda klädesplagg som något jag kan dölja mig själv i...

Fan va svårt de ska va.
Min vän Josse sa att hon först nu -igen- börjat ta hand om sig själv. Hennes Ella e 2... -Så kanske kommer de? Jag hoppas de. Jag e fortfarande Fanny. O hur mycket jag än ÄLSKAR att vara förälder så e jag inte ENDAST detta. Jag e inte bara mamma...



-Same but different...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Om du inte färgr hela håret så kan du väl slinga det i alla fall? Det sliter ju inte på heeela håret...

Och jag tycker du är så fantastisk som sminkar dig så fint varje gång vi ses!

Iofs har smink och hår aldrig intresserat mig direkt, inte heller kläder..

Men jag känner igen mig i det du skriver, jag har också tappat bort en del av mig, men samtidigt så tror jag det kommer tillbaka, när man kommer in i "vanlig" vardag igen... Men man får inte glömma bort att ta hand om sig själv... För våra barn behöver ju faktiskt sina föräldrar, och är föräldrarna goa och glada så smittar det säkerligen av sig på barnen. Likaså om föräldrarna är stressade och lätt blir irriterade. Så tror jag i alla fall.

Humm.. Nu blev det kanske lite klyddigt men du förstår mig alldeles säkert! :)

2011-01-20 @ 21:55:20
URL: http://Emeliten.wordpress.com
Postat av: Åsa

Hej.

Hittade din blogg för några dagar sen och fastnade lite....

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Min dotter är sex månader och jag längtar så tills man kanske kan börja ta hand om sig själv lite igen. Men jag måste säga att jag tycker att du är jättevacker och din lilla tjej är så söt!

Kram Åsa.

2011-01-20 @ 23:18:07
URL: http://www.asabengtsson.blogspot.com
Postat av: Malin

Dagen kommer som du hittar tid och ork och lite mer energi till att bry dig om dig själv. Det är inget lätt att bli och vara förälder samtidigt som man ska ta hand om sig själv. Jag kämpar fortfarande med att hitta en balans. Jag har två dagar varannan vecka som bara är Malin tid.

Jag lovar dig min vän att du hittar tiden snart. Och jag tycker att du fortfarande är lika snygg som innan. Nu är du ju inte bara snygga Fanny. Nu är du en hot mama och Fanny!

kramar

2011-01-21 @ 09:50:40
URL: http://finaklumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0