Röd rumpa!

Jag har fortfarande ont i min mage.. Mår illa! Åt idag, för första gången på två dygn, en riktig (även om den va liten) måltid... Efter det släppte huvudvärken, men magen blev värre. Riktig magknip har jag. Ingen ork finns heller!

Ella har blivit lite sämre i magen igen efter att den verkat gå åt de bättre hållet igår.. Därmot verkar hon pigg. Hon har dock ont. Rumpan e sårig o röd trots luftning mest hela dagen och massor av bepanthen (andra tips?)

Vi får se hur det blir imorgon. L stannar hemma om jag inte e bättre! -De känns skönt!
Nu söndagsmys, o sen sänggång.. (Jag har nog tagit igen all sömn jag missat de sista nio månaderna nu på dessa dagarna.. OJ vad jag sovit!)




Kommentarer
Postat av: Malin

Inotyol är super mot röda rumpor. Mycket bättre än bepanten tycker vi iaf :)

Krya på er ordentligt!

2011-01-31 @ 07:59:56
URL: http://finaklumpen.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag använde Natusans Zinksalva! SUPERBRA! Liv var också helt röd o sårig i rumpan,, Smorde på ett FETT lager o luftade.. De hjälpte.. På jobbet har vi en blandning av Inotyol + Zinksalva till de gamla.. = Dunderkräm! :)

Men som sagt.. Zinksalva did the trick för Liv (:

Om Elle ff är lös i magen så testa majsvälling eller lite risavkok i vällingen.. Det är "stoppande" och för dig själv också.. Om du är lös i magen så ät ris, blåbär, morot, banan osv :)

Krya på er! <3

2011-01-31 @ 11:09:41
URL: http://grooodan.blogg.se/
Postat av: Malin

Testa puder... då behöver man inte röra huden som man gör när man smörjer, det funkade för oss till Simon =) Krya på er!

2011-01-31 @ 11:44:14
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: sandlådan

Måste också tipsa om Inotyol. Det luktar päckel och ser lite knepigt ut, men det har hjälpt varje gång.

2011-01-31 @ 14:32:50
URL: http://sandlada.blogg.se/
Postat av: Natalie

Håller med föregånde skribenter...Inotyol! Morsan avgudar denna kräm och köpte med sig detta från Sverige och jag får ju hålla med henne, bra grejer!Bättre än Bepanthen.



Kram

2011-01-31 @ 20:23:57
Postat av: Emelie

INOTYOL! Mot allt! Funkar mot röda rumpor, blöjexem, torra hudfläckar, allt! :)

Läste nånstans att man inte skulle använda puder, men kommer inte ihåg varför :/ Använde dock puder på loppan när hon var liten, men inotyol funkade bättre!

Sen om hon skulle bli röd där framme (blöjexem etc) så rekommenderar jag Cortimyk (även om det är för fotsvamp!) det var vår BVC-sköterska som rekommenderade, och ebbas exem försvann på två dagar! :)

2011-01-31 @ 22:55:50
URL: http://emeliten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0