Kanon-nyår!

Anlände till Sophie o Rasmus då klockan började närma sig fem igår kväll. Eva o Love kom strax efter sex. Vi åt 3rätters. -O vad kan man säga? Med två kockar i familjen kan väl de inte bli annat än rätt? Speciellt inte när förätten bl.a. innehåller räkor, varmrätten oxfilé o efterrätten choklad... -Succe e rätta ordet!
Barnen smed planer. -De misstänkte vi redan vid förrätten. Ella o Julian höll sig i omgångar vakna fram till klockan slog elva, Då gav dom äntligen upp! Eva o Love drog hem då Love inte mådde vidare bra. Vi andra förbredde oss för tolvslaget. Rasmus o Linus genom att gå ut o sätta upp raketer, Jag o Sophie stående vid balkongdörren för att kika ut...
När allt va över och killarna kom tillbaka satte vi oss med spelet. 2 omgångar (dubbelomgångar) hann vi med innan sängen kallade. -Klockan hann ändå bli över 2 o som småbarnsförälder e de mycket. Väldigt mycket!
Ella vaknade hela natten. Jag gick upp. Hon ville inte sova längre än till åtta heller trots den sena läggningen. -Nu gick L upp. Vi åt frukost, kollade tv. myste. åkte hem.



Nu blir det film med L. Kanske ska vi äntligen lyckas se (klart) Luftslottet som sprängdes. Vi har dukat fram godisskålen o läskeblasken. Året börjar inte nyttigt även om jag vill att resten av de faktiskt ska bli just de -nyttigt. Mer nyttigt! Jag e trött på valkarna o tröttheten. Bättre mat -bättre mamma, tror jag!
Ajja. mer om de sen.
Nu myser jag ner mig i soffan efter en kanon-nyår. Helt perfekt lugnt o fint. Goda vänner, god mat o inga skuldkänslor.. (varför får jag de gentemot mina "barnlösa" vänner?) Nu väntar två veckor med en ledig Pappa L. Gött! Vi ska fixa, mysa o umgås gärnet. Men först ska vi mysa, som sagt.
Film. Nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0