Året 2010!

Januari.
Jag o L sitter i vår andrahandslägenhet -letar lägenhet för fullt. Magen e stor men går fortfarande att dölja. Januari e mest precis som vädret -en sörja som man bara vill ska försvinna...
Agge fyller 20.


-Marias 20årsdag e nog höjdpunkten i januari. Dans, drinkar, (dock ej för mig) limmo och ännu mer dans sammanfattar kvällen med mina favoriter rätt bra, tycker jag!


Februari.
L's mamma -Min svärmor, Ellas Farmor lämnar oss. Vi går på begravning. gråter. L jobbar på som vanligt även om jag märker hans sorg. Jag praktiserar o jobbar, skriver på mitt projektarbete och skickar in de. Magen tycks stor men inte gigantisk. -Jag e ofta sur över att folk inte tycker jag ser långt gången ut! 3D/4D UL görs o vi kommer fram till Ellas fullständiga namn.
Lägenhet hittar vi oxå. Till slut! Lycka upphöjt till tusen. -Vi har ett boende!


-Vi ser vår vackra flicka i 3D (efter många om o men..) Hon e vacker, tycker vi! -De ser man redan här...


Mars.
Vi flyttar in i vår lya. L fyller 25 -Vi firar hela helgen! Hormonerna gör sig påminda. -Jag e stor, Jag e arg! Sista praktikdagen går jag igenom -med en gnutta sorg i hjärtat. Sakna det kommer jag göra, Ändå e de skönt! -Inga skuldkänslor längre. Babyshower fixas till min (Ellas) ära! Även bilder av fotograf tas..
Mormor fyller 77, Ralle 22.


-Sista bilderna på mig med (preggo)mage togs här -På babyshowern!


April.
Ella anländer den 11de. Ett nytt liv börjar! Vi blir föräldrar. En underbar o konstig månad. -Mer känslor än detta finns omöjligt! Rädsla och lycka, skuldkänslor och stolthet. -Allt blandat i en salig röra..


-Jag o Ella-nyfödd-fis på bb. Perfekt e hon, Perfekt va förlossningen... Jag kan inte klaga på något!


Maj.
Jag o Ella spenderar mestadels av månaden i vår lägenhet, alt. gåendes i byn. Ella e en mysbebis. Hon sover mycket -gärna o nära. Jag e rädd för allt. Men vi klarar av saker sakta men säkert. Mamma (Mommo) kommer ofta o hälsar på. Jag o L tillbringar de flesta fredagskvällar hos Pappa (Moffa)


-Ella med sin favorit nummer 1 -Pappa. Sovandes -som vanligt, vid denna månaden...


Juni.
L har sin första semester. Jag lämnar Ella ensam med honom för en kväll. Möllan och två cider hinner jag med innan jag sen åker hem -2½ timme senare... Midsommar firas i soffan för min del. -Sjuk! Ella o L åker till malmö, firar med Sophie o Rasmus. Ella e för första gången på sjukhus efter det hemska "vagn-fallet". 
Vicky o Dennis tar studenten. -Ella sover sig igenom båda tillställningarna.
Kaj fyller 53.


-Stolta farbrorn Dennis tar studenten o passar på att mysa med sin brorsdotter. Ella får fina kläder av honom dagen till ära... -Även om de egentligen faktiskt bara e Dennis dag!


Juli.
Vi njuter (o svettas) i sommarvärmen. Grillar massa. Hänger med vänner o grannarna (som precis fått en liten dotter dom med!) Ella döps den 10de o vi är stoltare än stoltast över vår perfekta flicka. Ella börjar uppskatta saker som sitt "gym" mer. Utvecklingen går i en rasande fart.


-De e varmt, men också perfekt. Ella sköter sig galant. -Njuter av uppmärksamheten. Dopet e genomfört, och lyckat. -Jag e stolt!


Augusti.
Vi åker till Oslo o hälsar på Gudfar/farbror Andreas o farbror Andre. L har sina sista två semesterveckor. Ellas framtida rocker-boyfriend Julian föds o vi träffar honom bara någon vecka senare. Smakportioner introduceras o Jag o Ella vågar oss för första gången på bussen! -Passar även på att träffa underbaringarna som jag nu kallar "mammorna" (minus Mikaela -hon joinade vårt gäng lite senare) för fika i storstan! 
Vi lämnar Ella hos mormor o njuter (oroar) oss igenom vår första barnfri kväll/natt.


-Vi blir behandlade som gudar i Oslo. Fint e här oxå! En perfekt första utlandsvistelse för vår Ella, o en underbar liten semester för oss...


Septeber.
Hösten e här. Det har gått ett år sen plusset på stickan gjorde oss livrädda -o sen överlyckliga. Ella o jag spenderar veckorna med mammadejter o fikor. Vi köper ny vagn o gör vår plikt genom att rösta i valet.
Frida blir 16.


-Vi åker in till stan o fikar, säger mamma. -Ella kan inte annat än att hänga på...


Oktober.
Ella blir ett halvår o utvecklas enormt. Hon sitter o snackar. Vi börjar få rutiner i vardagen. Fikar, handlardejtar oss genom dagarna gör vi. Går på babycafé o insuper den sista höstvärmen. Ella bor hos mormor ännu en natt. Jag, L, brossorna + svägisar bowlar en kväll, sover en hel natt.
Victor blir 20 o vi överaskar honom på dagen. Morfar fyller 79.


-Vi njuter av kalla, men fina, dagar. Promenerar massor! -Här med tant Jessie som kör vagn...


November.
Vinter infinner sig. Snö lägger sig på gatorna. Mff vinner guld till L's stora lycka! Ella o jag fortsätter att åka fram o tillbaka till stan. -Träffar Venessa, Agge, Mammorna o andra vänner o bebbar så ofta de bara går! Första advent firar vi på julmarknad, -efter att vi gått på Julians dop.
Ellas första tand ploppar upp. Moffa fyller 54.


-Babycafé e toppen! -Tycker både Mammorna o bebbarna. Ella älskar sina små vänner -lite väl mycket, och hårdhänt, ibland, dock...


December.
Ella får tand nummer 2. Julkort görs o skickas. Vi sitter mest hemma o väntar på jul -o ledighet för pappa L, då de snöar dagarna i enda, o vägarna o kollektivtrafiken e en fullständig katastrof! Ellas första jul firas -2 gånger. Så gör även nyår (denna dock bara en gång!)
Vickan fyller 19, Mommo 53, Fajja 76 och Jag 25.


-Ella firar sin första nyår med glitter-sugrör och "vägra-sova-humör". År 2011 börjar på bästa sätt...

Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Vilken fin sammanfattning av ert år!

Usch, vad läskigt med vagnsolyckan! Vad var det för vagn ni hade?



Sv: Tack! :) Det var en fototävling med temat svensk natur. Jag vann en canvastavla med egen bild :)

2011-01-04 @ 09:26:19
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Louise

Så himla bra sammanfattning! :)

2011-01-04 @ 09:29:20
URL: http://grooodan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilket super mysigt år! Härligt att du sammanfattade det, tror jag ska gå och köpa en dagbok i eftermiddag och göra samma sak, eller kanske börja blogga :)

Kramar

2011-01-04 @ 09:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0