Ellas fullständiga namn...

Vi har efter många, långa och heta (ja, okej, nu överdriver jag väl en hel del, men dock...) disskutioner äntligen kommit fram till det slutgiltiga namnet på vår älskade första lilla dotter.
Ella Maria Evy Samevall

Ella kommer hon att heta i förnamn och tilltalsnamn. Detta är ursprugligen taget från min mormors mor som hette Ella... Maria hette hon i andranamn och det gör jag med, så därför fick även detta namn hänga på... Att vi till sist bestämde oss för namnet Evy är för att Linus mormor heter detta. Evy var även Linus mammas mellan-namn och för att även "hedra" den sidan av Ella släkt valde vi att ge Ella detta namnet som 3de-namn. (Att jag dessutom är hel-såld på y-namn, Hade ju förslag som Molly, Freya, Enya, Maya m.f. innan, gör det hela bara ännu bättre!)

Vi har också bestämt oss för att ta Linus efternamn eftersom Ella kommer vara den 16de (tror jag Linus mormor sa) som kommer heta det. Ett ovanligt efternamn är KUL och eftersom jag räknar med att Linus en dag kommer att sätta en stor, fet sten (;)) på mitt finger o att även jag då kommer att bära hans efternamn (Mormor Evy har redan "godkänt" mig... Dom måste visst göra de iom att det är ett taget namn) så är mitt bara onödigt... Tycker jag iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0