Vad sa jag, sa du?

Blev ingen zon igår... Man skulle visst inte använda den i slutet av graviditeten, så det är bara att uthärda! Ska däremot vagga ner till apoteket om en stund och rota igenom hyllorna där för att se vad jag hittar!
Höfterna har bara blivit värre. Misstänker att de inte bara e foglossning utan kanske någon muskel-inflammation. Suger gör det iaf, vilket som!

Var som sagt hemma om hos morsan och lämnade av tv:n igår. Hon visade en lista hon skrivit i januari 1988. Hur jag pratade på den tiden (och tro de eller ej -de va värre än hur jag snackar idag!) Jag var visst ingen höjdare på de där!!! Inte nog med att jag trodde att det var min morfar som va han gubben på uncle bens-paketen så kallade jag honom mossa! Shysst va? :)
Här kommer listan på vad jag sagt (kanske inte lika roligt för er som för mig, men lägger upp den ändå!)

Grejer:
Gaj - Glass
Boua - Bulle
Söttboua - Köttbulle
Pitt/Bitt - Fisk
Tatta - Potatis
Pucki - Frukost
Boj - Oboy
Mjau - Katt
Wowwow - Hund/Vagn
Jao - Jag
Jao bie - Jag vill bre
Bajja - Bada
Pappa bajja boo - Pappa tvättar bilen
Ita - Rita
Ott - Ost
Picka - Skinka
Kaua - Kaviar
Batti - Vatten
Jeppejus - Äpplejuice
Fegge - Smörgås
Guj-guj - Gung-gung
Gossi - Socker
Jao é picka - Jag är en flicka
Bä bä bippa lamm - Bä bä vita lamm
Jao kujje nej - Jag kunde inte

Namn:
Bejja - Isabella
Kojja - Conny
Kajja - Anna-Karin
Ujja - Ulla
Ajja - Göran
Kacka - Jakob
Ujja - Johan
Ejja - Mormor Ella
Mommo - Mormor
Mossa - Morfar
Fajja - Farmor
Alli - Alice
Kisse - Christer
Tojja - Tony
Mia - Camilla
Toto - Christoper
Ika - Erika
Tia - Tina
Neta - Agneta
Botta - Martin
Bössa - Stampe


Haha! Ska väl passa på att tillägga att jag när jag pratade så här va jag drygt 2 (!) år o DESSUTOM hade en kusin som retade mig när jag "sa fel"...
Alice: De heter RÖD! (överlägsen som fan!)
Jag: Jag sa ju Ööööööööd (skitarg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0