Ellas dop. 10.07.10

Dopdag för älsklings-E i lördags.
Hon skötte sig exemplariskt. Badade huvudet o gnällde inte över huvud taget. Låg o tittade och älskade att allt ljus var på henne (fröken "stå i centrum") :)
Massor av fina presenter var där. Ännu finare människor. O såklart super-duper-tårtorna made by aggos o fannos (Mig o Maria, allstå!)


-Ralle häller upp vatten och Ella döps.


Dagen började stressigt. En halvtimme innan vi skulle bege oss mot kyrkan var det 3 som inte än hade duschat. Tårtorna gick inte in i kylen och grädden smälte ut på faten som vi var tvugna att låna av församlingshemmet (även om vi inte hyrde porslinet :/)
Dagen blev ändå fin. Näst in till perfekt vågar jag nog säga. Jag var så lycklig över mina vänner och min släkt. Över Ella och min Linus. Och över mig själv!



-Gudmor Vicky o Gudfar Andreas


-Faddrarna; Dennis, Therese, Rasmus och Victor



Speciellt tack till Agge o Ralle -utan dom hade vi aldrig klarat oss.
såklart till alla andra oxå...
Tack så MYCKET:
-Faster Linda o hela fina familjen Samevall för all hjälp me Ella, den fina dikten o Ellas farmors (som gick bort i februari) favorit-halsband.
-Moffa o Anna för HELA dopet och den supersnygga badrocken.
-Mommo o Kaj för presentkort och förmodligens VÄRLDENS sötaste lilla gant-kjol.
-Farfar Kenneth för fond-pengarna och Efva Attling-glasen (Världens snyggaste glas?? -iaf enligt mig!) som han tillsammans med Andreas, Andre o Dennis gav.
-(Gammel)Fajja för broderiet på Ellas dopklänning (som hon sydde till mig för 24 år sen) och halsbandet.
-(Gammel) Faster o resten av klanen Lundborg för armbandet.
-Gammelmormor o gammelmorfar för (mycket) pengar och min gammelmormors Ellas (som Ella är döpt efter) silversked där det är ingraverat hennes namn - Ella alltså! :)
-Moster Vicky för att hon nu blev gudmor till Ella och läste en dikt under cermonin. Vi tackar även för Thomas Sabo-armbandet med Ellas månads-sten i.
-Gammelfarmor Birgit (Linus farmor heter OXÅ Birgit!) & Knut för guld-halsbandet.
-Gammelfarmor Evy för pengarna.
-Eva o Bengt för spargrisen.
-Gunilla, Olov o Oscar för armbandet OCH halsbandet.
-Familjen Nilsson/Magnusson, Frida o Dave, Fredrik o Dessie för sättet med ram o lera (för fot o hand-avtryck) och för tallrik, mugg o bestick för barn.
-Familjen Åkerberg för Spargrisen och högen med kläder.
-Andreas för att han tog på sig uppgiten som gudfar till Ella. För att han höll henne igenom hela dopet och för att han startat ett sparande som Ella får dagen hon fyller 20. Vill oxå passa på att tacka honom, Andre och Dennis för glasen (Som jag skrev i "tacket" till farfar Kenneth.) IGEN! -Mamma vill sno dom från Ella, men gör allt för att hålla fingrarna borta ska ni veta. Ett extra tack till Dennis för att han oxå blev fadder.
-Sophie o Rasmus för dom fina kläderna.
-Pontus för de supersöta armbanet,
-Faster Therese för att hon också ville va fadder och för spargrisen som hon och hennes mamma Ann-Lousie och hennes kille Anders gav.
-Morbror Rasmus o Morbror Victor som även dom blev faddrar och gav tillsammans med Maria (aka Agge) en gullig gosedjurs-nalle och finfina kläder.
-"Grissan" o Bertil för klänningen (köpt i Italien. FANCY!)
-Karin för blommorna och kläderna

O slutligen tack till Prästen, till Linus, till Ella och till dagen. Allt blev så lyckat tack vare er! <3


-Prästen Manfred. (Superkul) o vackraste barnet Ella.


Efter dopet stannade Faster Linda med gänget (Micke o barnen Alvin, Matilda o Felix) o grillade korv, majskolvar o käkade sallad med en massa fetaost. Rasmus, Sophie, lillebror Ralle o hans Agge stannade oxå. Vädret va kanon. Faktiskt för varmt om man får klaga. Lägenheten förvandlas till en bastu dagar som denna o man får antingen svettas kopiöst, (fast då kanske man tappar lite love-handles, iofs) ha en supervarm liten kamin till bebis eller tampas med mygg, knott o långbenar (långbens??)


Dagen blev som sagt underbar. Perfekt. Allt jag önskat.
Tack för allt. Speciellt för lyckan.
Den betyder allt! <3



-Några (ja, vi hade faktiskt FLER) av tårtorna jag o Aggos gjorde; från början till slut! (stolt? -jepp)


Kommentarer
Postat av: Mad

Tack gumman! Ses jätte gärna nästa vecka =) Men vi är inte hemma då..Kanske kan ses ändå iofs.



Så fina tårtor och vilket mysigt dop det ser ut att ha varit! =)

Hoppas Ella inte blir dålig av vaccinationen.

KRAMAR

2010-07-13 @ 19:59:10
URL: http://mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0