Ung(a) mödrar!

Gjorde stan med söta mini-svägisen Venessa idag. Venessa agerade låne-morsa o körde vagnen.. -blickar fick vi efter oss. Blickar som sa "Nä-men-guud-en-så-ung-mamma" allternativt "Stackars-flicka-så-ung-o-redan-barn"... Kul tyckte vi! Dom skulle ju bara veta att de va den gamla, tjucka, som gick vid sidan om som faktiskt va den riktigta morsan... Kanske trodde dom jag va mormorn eller nåt... Aja!

Jag lagade kycklingfilé (okej, L fixade faktiskt denna) jensens köpe-sås, potatis, morötter o broccoli i ugn även om jag egentligen inte orkade laga något! Gott som attan va de iaf! o äntligen görs de något av dom där kycklingfileerna! -Behövdes!

Ella sover fortfarande märkligt. Väckte henne vid halv sju, då hon sovit "sin timme" -då hon va trött o svårväckt. Gnällig till tusen o ögonen höll hon på att klösa ut! Fick därför välling tidigare än vanligt, åt däremot inte mycket av den -inte hungrig så tätt inpå misstänker jag! 
L nattade henne sen... Somnade kanske halv nio, o vaknade sen igen (av ösregnet som smattrar mot takfönstret?) Fick ersättning o somnade till slut om... ja, typ nu!
Jättemärkligt o svårt e de... Kanske borde vi inte väckt henne alls där vid sju? Kanske ville hon sova för natten då? Kanske hade hon sovit en timme till o sen fått för sig att va uppe till två inatt? -Vem vet, lixom! Ska iaf försöka i helgen. Testa att inte väcka henne o se vad fröken har för avsikter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0