Måndagen

Skulle egentligen dragit till stan idag, men blev inget med de... Ella va snorig, lite hostig. Ringde hit Agge istället.
Vi gick till ica och handlade. Invigde fina åkpåsen. Varmt o skönt för liten bebis (blev till o med lite avundsjuk för en stund) utan tjocka overaller som åker på-av, av-på o orsakar gråt o gnäll. Skönt!

Agge tillagade en gudomlig tomatsoppa med morötter, lök, basilika (tomat, såklart) o massa annat gott. Slängde in ett vitlöksbröd i ugnen o njöt sedan av en sen lunch. Ella fortsatte snora lite, men verkade inte speciellt besvärad. Åt sin gröt o sin efterrätt i form av kartinplommon i en hiskelig takt.
Agge stack hem, o i samma veva ringde mommo. Ella började storgråta då jag svarat. Bomben i blöjan (efter katrinplommonen?) gick igenom både body o byxor å hon slängdes i badet.

Fick ersättning lite tidigare än vanligt då jag märkte hur trött hon va. Hon åt, rapade o sen la jag henne i famnen där hon nästan somnade med direkten.
Nu sover Fia. Va inne o stoppade in nappen precis... Lite snorig än, men annars har jag inte märkt någon skilland på henne idag. Hoppas att de går åt rätt håll. Imorgon ska vi ju träffa mommo. Kanske köpa jacka -får se till lillskitens tillstånd...



Kommentarer
Postat av: Babydjungeln - tävling pågår

åh skönt med suppe :D

har just syet nytt överdrag till Alices åkpose och de är jätte skönne att ha dom i!

2010-09-28 @ 20:21:29
URL: http://www.babydjungeln.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0