Inte nu igen!

Ella har kräkt igen. -Inatt började det. Funderar på massa anledningar men fruktar att maginfluensan kommit tillbaka i stugan...

Vi kom hem sent igår och Ella hade sovit konstigt. sex till halv nio nannade fröken, halv nio till halv elva var hon vaken. Hon somnade efter andra flarran välling (hade fått första där vid halv nio) och sov som en stock fram till klockan var halv tre, då vaknade hon -likt alla andra nätter de senaste 1½-2 veckorna- och gallskrek. Välling åt hon, sen fortsatte skriket.... -De e lixom ett skrik som får mig att tro att hon har ont någonstans.. Antagligen i magen.. -Hon e så trött då hon vaknar. Hon somnar o vaknar igen och skriker. Hon bajsar oxå ofta då när hon vaknar... -Flera gånger ibland!
Jag funderar på om det e vällingen som gör det, men allt började (fortsatte, rättare sagt) efter maginfluensan och då vi gav henne majsvälling... "de e kanske denna hon inte tål/e känslig mot" -trodde vi och fortsatte på havrevällingen hon fått sedan halvåret, men ikke. De blir inte bättre!!

Jag och Linus sliter våra hår och känner oss totalt hjälplösa! Jag har ingen aning hur jag ska få reda på hur det står till med min lilla skrutt, -om det e något som besvärar henne och hennes lilla mage, eller om de bara e nån skrik-bajs-fas (även om jag faktiskt har svårt att tro de..) För var ska man vända sig? -Till surtanten på BVC, kanske??


Iaf så vaknade jag imorse vid sex av att Ella gnydde.. Jag reste mig ur sängen och då kom första kaskad-kräken. Hon kräktes så hårt att de mesta hamnade över i vår säng (o då har vi ändå en 30-40 cm mellan!)  "Fan" tänkte vi.. "Vi gav henne nog för mycket välling, ändå!" Men när nästa kräk kom efter hon somnat om och vaknat igen, en timme senare, tänkte vi om... "INTE maginfluensa igen, väl..?"
2 ggr till kom det, o varken vatten, rån eller gröt passade. Jag tog till knepet mariekex och Ella fick ner ett halvt innan hon sen kräktes upp det igen... Efter det verkade fröken må utmärkt (helt plötsligt sådär!) Hon stojade runt o skrattade åt pappa. Vi avvaktade ändå men gav henne lite lunch då hon, för en knapp timme sen, gnällde igen. -Den gick ner... Iaf ett par skedar, sen va fröken trött igen (inte så konstigt!) o nu sover hon...


Vi får hoppas hoppas HOPPAS att hon behåller maten hon fick nu.. Mitt mammahjärta gör så ont när hon mår dåligt. -Speceillt när hon kräks! Jag får riktig ont i min mage av oron att hon ska torka ut i ett naffs o jag ska stå där helt handfallen och se henne skrupna ihop...
Skämt osido. -De e skitjobbigt. Jag hatar de! Dessutom skulle vi träffa Ellas gudfar idag för första gången på ett halvår och då han bor i Oslo så e det inte superlätt att bara boka om... FAN!
-Vi får se hur pluttan mår sen, helt enkelt!



-Igår lekte vi med Trulle o allt va frid o fröjd...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, bara ett litet förslag... har ni testat mjölkfritt? Kan va mjölk hon inte tål...hoppas hon blir bättre snart, inget kul när de små är sjuka =(

2011-02-06 @ 16:47:20
URL: http://mmcs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0