Boende!

Vi skippade visningen idag. -Orkade inte gå o e fortfarande så förvirrade angående vad vi egentligen ska satsa på.
Vi har tänkt på de här med hus, Med annan hyresrätt, Med lägenhets-köp... -Men vad ska man egentligen välja..?


Bo kvar här?
Plus:
-Man slipper flytta. Man slipper klydda o låna pengar o gå till banken o fjäska angånde insats.
-Ella står i kö på dagisplats inte alls långt härifrån. Dessutom verkar dagisen här va bra. -Vad jag hört, iaf!
-Lägenheten e fin. Har diskmaskin, tvättmaskin och underbara grannar.
-Man plingar hyresvärden om nåt e fel (även om de här inte brukar gå så snabbt att få de fixat här, så fixas de ju alltid till slut, iaf...)
Minus:
-Dyr! FÖR dyr.
-Inga förvaringsutrymmen. Knappt några garderober. Vi har mycket grejer i plastbackar bakom sängen o i Ellas rum (=Mardrömmsläge för mig)
-De e trots allt en hyresrätt. Vi betalar inte till oss själv. -Vi slänger pengar i sjön, känns de som..
-Extremt liten frys!

Flytta till bostadsrätt?
Plus:
-Mer förvaring (skulle inte välja någon utan detta -de samma gäller frysen)
-Ingen trädgård (visst e de fint, men inte utan skötsel!)
-Ingen lagfart o pantbrev o allt va de heter.
-En egen lya. Ens egna köpta bostad (klingar fint i öronen de!)
Minus:
-Hur länge ska man bo där då?
-Avgift (en del pengar i sjön)

Köpa hus?
Plus:
-Här kan man bo. -Förhoppningsvis länge.
-Trädgård (de e ju fint!)
-Inga grannar man kan störa
-Även här räknar jag med förvaring o frys (kanske ett badkar oxå om man har tur)
Minus:
-Lagfart o pantbrev o allt de där.
-Man bör väl ha pengar undanstoppade om något går sönder.


De finns såklart fler plus. Fler minus- -Men de e svårt att välja, att verkligen våga satsa!
Vi får ser hur allt går. -I slutändan löser de sig alltid, O jag e jävligt lycklig över de faktum att vi bara har en lägenhet. Vi har någon stans att bo. Vi har värme (som dock e jävligt dyr) Vi har tak över huvudet.
-Ovärdeligt e de. Minst sagt!


"Men bestäm er nån gång" -tycker Ella..


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ni får komma ut och titta här :) vi ar jättemycket förvaring och är supernöjda med vår lägenhet!

2011-01-09 @ 23:41:39
Postat av: Louise

Ja, det är ett dilemma de där..

Jag gillar er lägenhet! den är jättefin!

Men kan tänka mig att den är dyr!

Hur stor är den?

Vi bor i en trea på 71 kvn o betalar 4600:- inklusive parkeringsplats =)

Och det tar 5 minuter att gå in till stan =)

Vi har också kollar på att köpa lgh.. Men jag vill ha en på markplan = SVINDYR insats o relativt låg månadsavgift..

Men problemet är ändå det alldeles för höga insatsen.. speciellt nbu nör jag är manmaledig/arbetslös :(

Vi bor dessutom på 3:e våningen UTAN hiss = slit o släp med bebis upp o ner.. Puh..

Allt är bara bra med oss =)

er också hoppas jag! <3

Kram

2011-01-10 @ 08:53:32
URL: http://grooodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0