Att ha ett barn e rätt enkelt ändå...

img_5784 (MMS)

Värelös uppdatering, -jag vet! Men dagen har varit stressig från morgon till kväll.. ( eller natt? -Alltså nu!) Ella bestämde sig för sovmorgon den enda dagen vi faktiskt skulle iväg i tid. -9.20 slog vi upp våra blå (mina gröna??) och fick en aning panik då jag insåg att vi bara en timme senare skulle infinna oss på Entré -för Madde o Petra (o alla fyra buskillarna) -dejt.. En kvart senare än vi bestämt kom jag, utan frukost i magen.. -men dock nyduschad, inspringande på Entre. På Redfellas käkade vi goda mackor, va 5 cm ifrån oss att få en spottloska (!) på oss o tjattrade loss.  Efter dejten gick dagen i rasande fart.. Vi gick hem, -fixade lunch till Ella. Gick till Ica, -köpte mjölk & hämtade ut paket. Hem igen. Sovande Ella va = en timmes slappande för mig, -sen väckning av Ella! Lagade mat, städade vagn. Träffade upp Jessie, tränade bosu, cyklade hem -åt. Försöka natta Ella (vilket idag tog 2,5 timme + en halvtimme uppe, extra välling o omnattning) Sålde vagnen (där emellan) -smorde även gnisslande Ella-dörr. Pustade ut ett tag, lyssnade lite extra för att se om Ella verkligen somnat -o nu ligger jag alltså i sängen...äntligen! Disken står odiskad i vasken -vilket ger mig en gnutta panik, håret tvättade jag aldrig... (de bryr jag mig däremot inte så mycket om!) Lugnet har ännu inte infunnit sig i min kropp -men sängen känns skön. Välbehövlig! 1200 kr rikare (mindre fattig) efter vagnförsäljningen e jag ju oxå.. -O de känns rätt gutt. Imorgon kommer Fritte (liten syster) o hänger med mig o Ella.. På eftermiddagen passar Venessa skrutt så jag kan städa ordentligt o tvätta i lugn och ro. Skönt ändå -med lugn i ro, alltså!! Ändå känns dagen o livet rätt enkelt just nu-efter att ha hängt nån timmar med 2 tvåbarnsmödrar.. "My god va enkelt jag har de" vill jag nästan skrika.. Faktiskt! Just nu. Lite. Nästan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0