Nobeltorget-bor i April.

Nä men hallå. -Jag har ju glömt att berätta om lägenheterna!

Okej. Så här ligger de till...
Jag o Linus fick nys om en lägenhet på nobeltorget för 2 veckor sen... En bekant skulle flytta o visste att vi letade lya. -Däremot va hon som har hand om deras uthyrning (Jennie) på semester och kom tillbaka först den 3/3. (i torsdags)
Iom att detta va ett väldigt osäkert kort och vi anmälde oss på deras hemsida först då (för två veckor sen, alltså) blev vi överlyckliga när vi i tisdags fick besked om att vi fått lägenheten vi kollat på i kirseberg (genom heimstaden) och tackade ja..
Men så igår, -innan vi skrivit kontrakt med heimstaden- ringde Jennie och sa att hon kollat våra uppgifter och att lägenheten va vår om vi ville ha den...
Vilket dilemma! Vi trodde ju nu att vi bestämt oss för att inte chansa och att vi skulle ta den på kirseberg... -Nobeltorget-lägenheten hade vi ju inte ens sett!!
Vi åkte iaf och kollade. Fullt inställd på kirseberg va jag, trots allt. -Men när vi kom in genom dörrarna och fick se oss omkring ändrades min uppfattning drastiskt... -Här ville jag bo. Jag ville inte alls på i lyan på kirseberg. Jag. vill. bo. här.

Jag o Linus bestämde oss då. -Nobeltorget blev det... Framför allt pga standarn. Lägenheterna ligger på ungefär samma hyra (kirseberg kostade 400 kr mer i månaden) De skiljer 3 kmv. Båda har badkar, ingen har diskmaskin, osv. -Men denna känns rätt. Den känns bra. -O jag e lycklig.


-Snart bor vi i malmö igen... Jag och min fina lilla familj.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åhh va härligt med lägenhet! Vi kollar också som tusingen och bara längtar till vi hittar just DEN osm vi vill ha. Härligt!

2011-03-10 @ 13:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0