Svar till "Anonym"...

Jag fick precis en kommentar på min förra blogg (bilderna på mig och Linus) där det stod följande:

"glöm inte bort dina andra vänner bara, oss har du inte ringt på länge !!"

 

Detta var från en anonym avsändare, vilket jag tycker är väldigt tråkigt, men framför allt rätt fegt!

Jag vårdar min vänskaps-relationer på precis samma sätt som jag gjorde innan jag träffade Linus.

För jag, om någon, vet hur många av mina goda vänner som glidigt ifrån mig när dom hittat kärleken.

 

Jag tycker inte detta är fel, inte rätt heller för den delen,

men jag förstår att man inte har samma tid och möjlighet,

samtidigt behöver man inte glömma bort sina vänner bara för att man inte kan träffa dom lika ofta.

 

Jag pratar med mina närmsta vänner dagligen.

Och med mina närmsta vänner menar jag människor som inte lämnat mig någon gång,

vänner som ställt upp för mig i alla lägen och dom som även ringer till mig...

För att om du, "anonym" på något sätt tycker att jag glömmer bort dig så handlar det nog om att du varit precis lika dålig på att ringa som jag har varit!

 

Tråkigt när det blir så här. jävligt tråkigt.

Jag e inte tjejen som står o surar i ett hörn om jag tycker någon gjort fel.

Jag snackar inte skit med mina andra vänner om hur dålig vän "hon" eller "han" är.

Jag säger det direkt till personen i fråga!

Kanske är du inte som jag i detta läget. Uppenbarligen inte.

Men det är väldigt svårt för mig att sätta mig in i varför du skrivit som du skrivit och framför allt vad jag gjort för fel när du inte säger vem du är!

 

Jag o en kollega till mig pratade om detta på jobbet för någon dag sen. Hon skulle visst ha ett "kris-möte" med sina vänner eftersom dom ansåg att hon umgicks med sin pojkvän för mkt.

Jag kan väl egentligen inte blanda mig i detta, för jag vet inte hur det ligger till i just den situationen,

men det känns som att det finns folk som verkligen inte kan vara glad för någon annans skull än just deras egen!

Folk blir avundsjuka för att dom inte hittat en trygghet, för att dom inte blir lika uppmärksammade.

 

Jag har som jag skrev innan, även jag, haft vänner som jag mer eller mindre förlorat pga deras killar.

Jag har tyckt detta varit jättetråkigt.

Jag har inte förstått hur flera års vänskap kan struntas i för en kille dom känt i 5 minuter.

Samtidigt har jag inte blivit arg. Jag har inte kallat till krismöte eller pressat min vän till att umgås med mig...

För saken är faktiskt den, "anonym", att man kan aldrig tvinga en person att umgås med en!

Om han eller hon inte vill umgås eller ringa till dig är väl er vänskap inte speciellt stark?

 

Jag känner mig faktiskt sårad att någon skrivit så här till mig,

för jag tycker jag bryr mig väldigt mkt om mina vänner.

Jag hoppas oxå att du är glad för mig skull.

Jag förtjänar faktiskt lite lycka i livet efter all skit jag gått igenom... För med Linus är jag lyckilg. Väldigt lycklig

Och det kommer jag forsätta att vara, vad du än säger...


Kommentarer
Postat av: maria

vi älskar dig för allt vad du är, och vad du gör fanny lundborg - det ska du veta ! :)

2009-04-27 @ 16:42:35
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej mitt barn, detta är mamma :) Jag är i alla fall jätte glad för din skull att du har hittat en bra kille som du är lycklig med! Det är du värd efter alla nitar! Ha de bäst, kram My

2009-04-27 @ 21:31:41
Postat av: herregud

Du tycker inte att du är väldigt fjortis i allt du skriver?? Om att nu är du kär på riktigt, o du kommer aldrig sluta älska Linus m.m?! Så har du sagt om alla killar Fanny, o det är inte några det! Eller hur??

2009-04-28 @ 06:31:11
Postat av: Vicky, din syrra

Jag tycker det är roligt att du är lycklig och det märks ska du veta :D

2009-04-28 @ 16:31:47
Postat av: Till anonym!

Bättre älskat o fått ta smällar, än att aldrig älskat alls. Man kan säga så om många killar, för att det känns precis sådär underbart just då. Fanny känner så för linus nu och det är bara för dig att tugga din bittra jävel!

2009-04-28 @ 21:30:28
Postat av: Till anonym!

Man kan visst säga så om mer än en kille, rentav hur många man vill, om det är så man känner just då. Vissa är inte rädda för att kasta sig ut i hetluften och chansa på att antingen vinna eller förlora kärlek! Du verkar vara bitter och utan kärlek, så för allas trevnad tycker jag att du ska gå i ide och lämna fanny med sin lycka! tack för mig!

2009-04-28 @ 21:39:25
Postat av: Rasmus

Först och främst tycker jag det är pinsamt att du inte vågar säga vem du är.

Sen så ska du ge fan i att klanka ner på Fanny. Hon mår bra just nu och du som är hennes kompis, enligt dig själv iaf, borde vara glad för hennes skull. Alla som känner Fanny vet var hon har varit igenom, nu när hon har träffat Linus, som uppenbarligen är något att satsa på så är hon värd det. Du borde helt enkel kravla tillbaka till din mörka lilla grotta och fortsätta vara bitter för dig själv, ingen vill höra dina negativa åskiter.

2009-04-29 @ 00:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0