sprutan avklarad!

Precis som de flesta andra svennar är jag livrädd för sprutor och blodprov, och nu när vaccinet (som det knappast inte bara talats bra om) skulle in genom armen var jag knappast lugnare, men efter att ha pratat med barnmorskan, doktorn, fått mamma att ringa till sjukvårdsupplysningen hade jag bestämmt mig.
Den skulle tas!
Som vanligt varnade jag sköterskan för min lilla fobi, och bad ännu en gång om att få prata med en doktor om vaccinet. Och när även hon sagt att detta inte var något farligt även om jag va gravid drog jag motvilligt ner blixtlåset i min tjocktröja och drog fram armen.
"Nu sticker de till" sa sköterskan o satte sekunden efter ett litet plåster över... "Så där ja!"
Va...? Va de allt? Skojade hon, eller? Jag kände de knappt! De kändes som att en mygga stack en ungefär, vilket kanske är irriterande, men knappast smärtsamt!
Nu hoppas jag att jag inte blir sjuk eller att något händer med bebis, men hittills känns allt VÄLDIGT förstorat.
Skönt att det är över nu iaf...

Kommentarer
Postat av: mariaohlin

yeey. då ska jag kanske inte oroa mig då ? fast jag gör det ändå, lite... jag ska nog ta den till helgen. du har inte fått feber eller något ? <3

2009-11-09 @ 20:43:52
URL: http://mariaohlin.blogg.se/
Postat av: Jenny (videunge)

Fick du några symptom av sprutan? Jag valde att inte ta den..

2009-11-17 @ 07:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0